اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دادگاه آمریکا به تداوم جاسوسی از شهروندان این کشور رأی داد

دادگاهی در آمریکا مجوز یکی نهادهای جاسوسی این کشور برای جاسوسی غیرقانونی از شهروندان را تمدید کرد.

دادگاه آمریکا به تداوم جاسوسی از شهروندان این کشور رأی داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه رسیدگی به امور عاملان خارجی در آمریکا حکمی صادر کرد که طبق آن «دفتر تحقیقات فدرال» (اف‌بی‌آی) می‌تواند به شنود مکالمات آمریکایی‌ها با افراد خارج از این کشور، ادامه دهد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، این حکم در حالی صادر شده است که مشخص شده دولت آمریکا در موارد متعددی، قوانین مربوط به حریم خصوصی شهروندان را نقض کرده است.

به گفته «جیمز بوزبرگ» رئیس این دادگاه، اف‌بی‌آی ظرف یک سال گذشته دستکم در ۸۷ مورد اطلاعات حساب‌های گوگل، وریزون و دیگر بسترهای ارتباطی شهروندان را بدون اینکه اثری از تبادلات اطلاعاتی یا شواهد جرم باشد، مورد جستجو قرار داده است.

تنها در یک مورد از این تخلفات، اف‌بی‌آی ماه آگوست سال گذشته میلادی، مکالمه تلفنی ۱۶ هزار شهروند آمریکایی را مورد شنود قرار داد که تنها ۷ نفر از آن‌ها تحت تحقیقات مربوط به تخلفات صورت گرفته بود.

با این حال بوزبرگ با صدور حکمی، فعالیت‌های اف‌بی‌آی را منطبق بر اصلاحیه چهارم قانون اساسی آمریکا دانسته و به این نهاد جاسوسی مجوز داد که تا یک سال دیگر بتواند مکالمات شهروندان را مورد شنود قرار دهد.

این در حالی است که دو روز پیش نیز یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا تشخیص داد که «آژانس امنیت ملی» (اِن‌اِس‌اِی) به‌صورت غیرقانونی از مردم این کشور جاسوسی کرده است.

اولین بار «ادوارد اسنودن» در سال ۲۰۱۳ درخصوص وجود چنین برنامه‌هایی در سازمان‌های جاسوسی آمریکا افشاگری کرد و سپس ناچار شد از کشورش فرار کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول