اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از پرداخت مطالبات کارگران کنتورسازی تا انتخاب بانوی قزوینی به‌عنوان کارآفرین برتر روستایی در کشور

این روزها اخبار خوبی در رسانه‌های گوناگون در استان قزوین منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به پرداخت کامل مطالبات کارگران کنتورسازی ایران، آغاز عملیات اجرایی 2 هزار واحد مسکونی برای محرومین استان قزوین و انتخاب بانوی قزوینی به‌عنوان کارآفرین برتر روستایی در کشور اشاره کرد.

از پرداخت مطالبات کارگران کنتورسازی تا انتخاب بانوی قزوینی به‌عنوان کارآفرین برتر روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طی روزهای اخیر خبرهای خوب بسیاری در خبرگزاری فارس و دیگر رسانه‌های استان منتشر شده است که طی این گزارش به‌صورت تجمیعی به این اخبار خوب که در سراسر استان اتفاق افتاده است، می‌پردازیم تا خبرهای خوبی که در لابه‌لای اخبار پر استرس این روزها گم شده‌اند، بار دیگر مطالعه شوند و روح نشاط و امید در هم‌شهریان عزیز دمیده شود.

پرداخت تمامی مطالبات شرکت کارگران کنتورسازی

یکی از اخبار خوب این روزهای قزوین، پرداخت تمام مطالبات و معوقات کارگران شرکت کنتورسازی بود. پس از سفر معاون رئیس‌جمهور به استان قزوین در هفتهٔ دولت و تجمع کارگران این شرکت که مطالبات و معوقات فراوانی داشتند، با پیگیری فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین وهدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، جلساتی صورت گرفته و بعد از بررسی‌های لازم، هفتهٔ گذشته تمامی مطالبات این کارگران اعم از حقوق و مزایا و دیگر دیون شرکت که بالغ بر 15 میلیارد تومان بود، پس از ماه‌ها به آنان پرداخت شد. شرکت کنتورسازی ایران که پیش از این خبرگزاری فارس در گزارش‌های مفصلی به بررسی مشکلات آن پرداخته بود، پس از واگذاری و خصوصی‌سازی ناصحیح، اقدام به فروش دستگاه‌ها و سهام شرکت نمود و مدیرعاملی که اکنون در زندان به‌سر می‌برد در نهایت با حجم انبوهی از بدهی به کارگران مواجه شده و شرکتی که تولیدات آن در منطقه مطرح بود، تعطیل شد. خوش‌بختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسؤولین استان و نمایندگان مجلس، قرار است طی ماه‌های آینده این شرکت با تولید حداقلی فعالیت خود را از سر گیرد.

بازگشت به کار 50 نفر از کارکنان عوارضی‌های استان قزوین

برخی از کارکنان عوارضی‌های استان قزوین، در پی بدعهدی برخی مسؤولین و پیمانکاران، پس از الکترونیکی شدن ایستگاه‌های عوارضی بیکار و خانه‌نشین شده بودند. در سفر معاون رئیس‌جمهور در هفتهٔ دولت، طی رایزنی‌های صورت گرفته با راهداری استان، وعدهٔ بازگشت به کار 50 نفر از این کارکنان نیز داده شد. هم‌چنین جهت پرداخت معوقات این کارکنان نیز 3 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد.

آغاز عملیات اجرایی 2 هزار واحد مسکن محرومین روستایی

یکی دیگر از خبرهای خوب این هفتهٔ استان قزوین، آغاز عملیات اجرایی 2 هزار واحد مسکونی محرومین روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان قزوین بود. این واحدها با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) برای محرومین استان احداث خواهد شد و بودجهٔ آن نیز از طریق دولت تآمین می‌گردد. این روزها که بحث مسکن یکی از مشکلات اساسی خانواده‌ها شده و قیمت‌های سرسام‌آور و لجام گسیختهٔ خرید یا رهن و اجارهٔ مسکن همگان و به‌خصوص قشر ضعیف جامعه را نگران کرده است، این خبر می‌تواند امید فراوانی را در جامعه ایجاد کند و بار نگرانی‌ها را کمتر کند.

قزوین رتبهٔ نخست اشتغال دانش‌بنیان را کسب کرد

از دیگر خبرهای خوب این روزهای استان قزوین می‌توان به کسب رتبهٔ نخست اشتغال نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان و رتبهٔ سوم آموزش مهارت برای مددجویان تحت پوشش حمایت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اشاره کرد. طی سال گذشته 163 طرح نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان در استان اجرا شده است که در این زمینه استان قزوین با فاصلهٔ بسیار زیادی از استان‌های دیگر در رتبهٔ نخست قرار دارد. هم‌چنین استان قزوین در زمینهٔ ایجاد اشتغال از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز رتبهٔ سوم در کشور را کسب کرده است. بر این اساس، طی سال 98 برای یک‌هزار و 398 نفر آموزش مقدماتی و برای 2 هزار و 526 نفر آموزش پایدار سازی اجرا شده که آموزش 100 نفر از این مددجویان منجر به ایجاد شغل شده است.

ادامه کمک مؤمنانه؛ توزیع بسته‌های معیشتی و بسته‌های لوازم‌التحریر میان نیازمندان

یکی دیگر از اخبار خوب که این روزها در رسانه‌های گوناگون قزوین همه روزه شاهد آن هستیم، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، بسته‌های لوازم‌التحریر و انواع کمک‌های مؤمنانه در استان قزوین است. برای نمونه طی روزهای اخیر پایگاه مقاومت بسیج مرکزی و خیرین 500 بستهٔ حمایتی را میان نیازمندان شهر اقبالیه توزیع کردند. در اقدامی دیگر بسیج سازندگی نیز در رزمایش ما ملت امام حسینیم 10 هزار بستهٔ لوازم‌التحریر را میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان توزیع کرده است و جهاد دانشگاهی نیز تصمیم دارد 700 بسته لوازم‌التحریر را میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع کند. هم‌چنین بسیج سازندگی تصمیم دارد تا پایان ماه صفر، 300 سری جهیزیه را به نوعروسان نیازمند اهدا کند. از دیگر کمک‌های مؤمنانهٔ این روزهای استان قزوین می‌توان به پخت و توزیع 1 هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان توسط بسیجیان خاکعلی و توزیع 50 بستهٔ معیشتی و 1 هزار و 500 پرس غذای گرم به همت پایگاه معصومیه حوزهٔ کوثر ولایت میان نیازمندان هادی‌آباد اشاره کرد. هم‌چنین گزارشی نیز در روزهای اخیر در خبرگزاری فارس منتشر شد که خبر از بانویی داد که نهایتاً در زمان حیاتش، بلکه پس از فوتش نیز بانی کمک مؤمنانه شد و لوازم منزل خود اعم از خوراکی، پوشاک و لوازم منزل را به نیازمندان و نوعروسان بی‌بضاعت اهدا کرد.

اشتغالزایی پایدار برای 1 هزار و 863 نفر در قزوین

از دیگر خبرهای خوبی که طی روزهای گذشته در رسانه‌های استان منتشر شد خبر رشد 2 برابری واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی قزوین بود. در این خبر به نقل از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین آمده است: در 5 ماههٔ نخست سال جاری، 86 قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. واگذاری 51 هکتار زمین و سرمایه‌گذاری 86 قرارداد به مبلغ 7 هزار و 929 میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان انجام شده است. با راه‌اندازی این طرح‌های صنعتی، زمینهٔ اشتغال پایدار برای 1 هزار و 863 نفر فراهم خواهد شد.

دهکدهٔ اقتصاد مقاومتی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

یکی دیگر از اخبار خوب این روزها، تشکیل دهکدهٔ اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان در منطقهٔ طلائیهٔ باراجین در دستور کار قرار گرفته است که بسیج سازندگی در حال تکمیل زیرساخت‌های مربوط به آن است. این دهکده با هدف ایجاد اشتغال برای مردم استان راه‌اندازی خواهد شد. بسیج سازندگی از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، پای‌کار بوده است و فعالیت‌های گوناگونی از قبیل اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی، اهدای جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت و دیگر فعالیت‌ها را در راستای کمک‌رسانی و همدلی با مردم داشته است.

بانوی قزوینی، کارآفرین برتر روستایی کشور شد

از دیگر اخبار خوب این روزها در استان قزوین، می‌توان به انتخاب خانم مژگان صفیعی از استان قزوین به بانوی کارآفرین برتر روستایی کشور اشاره کرد. صفیعی از سال 93 فعالیت خود را در حوزهٔ صنایع دستی آغاز کرده و تاکنون توانسته برای بیش از ۲۰۰ نفر از بانوان روستاهای شهرستان بوئین‌زهرا در زمینه‌های صنایع بافت فرش، تابلو فرش، گلیم و گبه اشتغال ایجاد کند. 115 نفر از این بانوان در بخش صنایع‌دستی، 32 نفر در صنایع تبدیلی، 23 نفر در بخش کشاورزی و دامداری و نیز 15 نفر در بخش صنایع کوچک و بقیهٔ بانوان در بخش گردشگری و خدمات مشغول به فعالیت هستند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول