اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

گزینه‌های مدیریت تئاتر حوزه هنری/ تأکید حوزه بر جوانگرایی مدیران

پس از تغییر مدیریت حوزه هنری حالا این روزها زمزمه‌هایی در ارتباط با تغییر مدیریت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری شنیده می‌شود.

گزینه‌های مدیریت تئاتر حوزه هنری/ تأکید حوزه بر جوانگرایی مدیران

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری یکی از مهم ترین مراکز تئاتری کشور به حساب می آید که طی سالیان هنرمندان بسیاری را تربیت و به جامعه هنری معرفی کرده است. اکنون که پس از 10 سال مدیریت حوزه هنری تغییر کرده است، گمانه زنی های مختلفی نسبت به تغییرات در این سازمان هنری مطرح شده است که از جمله آن بخش تئاتر است که نزدیک به چهار سال کوروش زارعی مدیریت آن را برعهده دارد.

طی ده سال اخیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری توسط مرحوم دکتر کشن فلاح، دکتر رحمت امینی و کوروش زارعی مدیریت شده است و جشنواره تئاتر ماه، جشنواره تئاتر کودک ونوجوان و... از اصلی ترین جشنواره های این مرکز به حساب می آید.

این روزها زمزمه‌هایی در رابطه با تغییر مدیر این مرکز در میان تئاتری‌ها شنیده می‌شود، چرا که این مرکز هم چون مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد از اهمیت بالایی برای هنرمندان برخوردار است.

در این گزارش به گزینه‌های احتمالی مدیریت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری می پردازیم:

 

دکتر مهرداد رایانی مخصوص
مهرداد رایانی مخصوص از هنرمندان فعال تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است که این روزها به عنوان مدیر انتشارات نمایش مشغول فعالیت است. او که سابقه مدیریت بین الملل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، مدیریت تئاترشهر و... را در کارنامه خود دارد، یکی از گزینه های اصلی مدیریت مرکز هنرهای نمایشی به حساب می آید.

شهرام کرمی
شهرام کرمی، مدیر سابق مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که اسفند سال گذشته از سمت خود استعفا داد، او که پیش از آن نیز مدیر تئاتر شهرداری تهران بوده است، به واسطه اندیشه هنری خود که تقریبا تمامی آثارش در حوزه تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است نیز یکی دیگر از گزینه های مطرح شده می باشد. 

محمد محمدی
محمدی از فعالان و منتقدان جوان و با تجربه تئاتر است که طی چند سال اخیر فعالیت های خاصی در عرصه تئاتر داشته است. او نیز به دلیل جوان‌گرایی که در بدنه حوزه رخ داده است می‌تواند از گزینه های مطرح مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری باشد.

دکتر حسن دولت آبادی
دکتر حسن دولت آبادی از هنرمندان و فعالان برجسته تئاتر کودک و نوجوان کشور است که بیش 100 عنوان کتاب دارد که مهم ترین آن که انتشارات حوزه هنری منتشر کرده است مجموعه سی جلدی نمایش آسان است. دولت آبادی به دلیل آن که از نیروهای پرورش یافته و قدیمی حوزه هنری است نیز به عنوان گزینه مهم تصدی گری این سمت مطرح می شود.

امین اشرفی
اشرفی از هنرمندان سینمای جوان است که فعالیت های متغییری در عرصه هنر داشته است به عنوان گزینه ناآشنا در میان گزینه های مدیریت جدید حوزه هنری مطرح شده است که گفته می شود وی پیش از این از نیروهای برجسته دادمان در سازمان تبلیغات اسلامی بوده است که البته در میان دیگر گزینه های مورد نظر حوزه هنری از احتمال کم تری برخوردار است.

حال می بایست‌ صبر کنیم و ببینیم در روزهای آتی چه کسی به عنوان متصدی جدید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انتخاب می‌شود که با این رویکرد جوان گرایی در حوزه با حضور دادمان ، انتظار می رود این منصب مهم و بستر با ظرفیت حوزه تئاتر کشور یک گزینه جوان و تازه انتخابی داشته باشد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول