اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یادداشت اعتراضی اردن علیه رژیم صهیونیستی

وزارت‌خارجه اردن در یادداشتی اعتراضی کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را محکوم کرد.

یادداشت اعتراضی اردن علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اردن، امروز (دوشنبه)، در یادداشتی اعتراضی ادامه کارشکنی‌های تل‌آوویو در مسجد الاقصی را محکوم کرد.

این یادداشت در واکنش به اقدامات روز شنبه نظامیان رژیم صهیونیستی بوده. این نظامیان، سه تن از نگهبانان مسجدالاقصی را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن «پترا»، وزارت خارجه این کشور کارشکنی‌های تل‌آویو در مسجد الاقصی را که جدیدترین آن، نصب بلندگو بر دیوارهای شمالی و غربی  و بازداشت کارمندان اداره اوقاف قدس و مسجد الاقصی بوده، محکوم کرد.

«ضیف الله الفایز» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام پلیس رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، این اقدامات را «بیهوده»، «غیرمسئولانه» و «مردود» خواند و گفت که این کار احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار می‌کند و طبق حقوق بین‌الملل، نقض آشکار «تعهدات اسرائیل به ‌عنوان یک قدرت بناشده بر اساس اشغالگری» است.

الفایز در ادامه درباره ادامه این اقدامات هشدار داد و خواستار متوقف‌سازی این اقدامات و احترام به وضع موجود شد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه تمام مساحت مسجد الاقصی متعلق به مسلمان است، گفت که اوقاف قدس در اردن، تنها نهاد متولی امور این مسجد و نظارت بر امور آن است.

ضیف الله الفایز همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که  به مسئولیت‌های خود در این خصوص عمل کند و به تل‌آویو فشار آورد تا از کارشکنی‌های خود دست بردارد.

الفایز همچنین اعلام کرد که وزارت خارجه اردن از طریق کانال‌های دیپلماتیک یادداشت اعتراضی به تل‌آویو ارسال کرده و در آن «از اسرائیل به عنوان قدرت بناشده بر اساس اشغالگری، خواسته که از کارشکنی‌ها و [اقدامات] تحریک‌آمیزش دست بردارد و به اداره اوقاف قدس و مسجد الاقصی احترام بگذارد».

«محمد الخلایله» وزیر اوقاف و امور اسلامی اردن نیز روز یکشنبه (دیروز) درباره تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و تعرض به کارکنان آن هشدار داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول