اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یونان ارتش خود را در بحبوحه تنش‌ها با ترکیه تقویت می‌کند

در شرایطی که تنش‌ها میان یونان و ترکیه به نگرانی‌هایی درباره احتمال بروز درگیری میان آنها منجر شده یک مقام یونان گفته که ارتش این کشور تقویت خواهد شد.

یونان ارتش خود را در بحبوحه تنش‌ها با ترکیه تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  یک مقام دولت یونان از قصد این کشور برای تقویت ارتش این کشور در بحبوحه تنش‌ها با ترکیه خبر داده است.

به نوشته وبگاه «چاینا پست» سخنگوی دولت یونان در این باره گفت که نیروهای مسلح خود را  با  برنامه‌های جدید تسلیحات، افزایش شمار پرسنل نظامی  و توسعه صنایع دفاعی تفویت می‌کند.  سخنگوی دولت یونان اظهار داشت: «رئیس جمهور ترکیه تقریبا هر روز ما را تهدید به جنگ می‌کند و بیانیه‌های تحریک آمیز علیه یونان می‌دهد. ما با آمادگی سیاسی، دیپلماتیک و عملیاتی پاسخ می‌دهیم و مصمم به انجام هر کاری برای محافظت از حاکمیت خود هستیم.»

سخنگوی دولت یونان همچنین از تماس‌ها با کشورهای دوست برای خرید تجهیزات نظامی خبر داد. رسانه‌های این کشور نیز در روزهای گذشته از خرید محتمل جنگنده‌های «رافائل» ساخت فرانسه  خبر دادند. این در حالی است که قرار است نخست وزیر یونان پنجشنبه هفته جاری با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دیدار کند. وزیر خارجه یونان نیز روز دوشنبه گفت که ترکیه تنها کشور در منطقه است که همسایگانش را به جنگ تهدید می‌کند.

 رسانه‌های ترکیه روز شنبه از اقدام ارتش این کشور در ارسال تجهیزات نظامی از جمله تانک به مرز یونان خبر دادند. روزنامه «جمهوریت» ترکیه  شنبه نوشت که نیروهای مسلح این کشور دو کاروان نظامی حامل تانک را از منطقه «ریحانلی» و «کوملو» استان «هاتای» واقع در جنوب ترکیه و نزدیک مرز ادلب سوریه حرکت داده است.

بر اساس این گزارش، مقصد این دو کاروان نظامی استان «ادیرنه» واقع در بخش اروپایی ترکیه و هم‌مرز با یونان است. قرار است این کاروان‌ها که حامل ۴۰ تانک هستند، از بندر «اسکندرون» واقع در هاتای از طریق قطار به ادیرنه منتقل شوند. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول