اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار اتحادیه اروپا به صربستان و کوزوو درخصوص احداث سفارت در بیت‌المقدس

سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا به صربستان و کوزوو هشدار داد تلاش برای احداث سفارتخانه در بیت‌المقدس با مواضع بروکسل مغایرت دارد.

هشدار اتحادیه اروپا به صربستان و کوزوو درخصوص احداث سفارت در بیت‌المقدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا روز دوشنبه، به دو کشور صربستان و کوزوو درخصوص تلاش برای احداث سفارتخانه در شهر «بیت‌المقدس» هشدار داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «پیتر استانو» سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا گفت، صربستان و کوزوو که به دنبال پیوستن به اتحادیه اروپا هستند، باید بدانند که احداث سفارتخانه در بیت‌المقدس با انتظارات بروکسل مغایرت دارد.

استانو افزود: «هر گامی که موضع مشترک اتحادیه اروپا بر سر اورشلیم را زیر سوال ببرد مایه نگرانی جدی و تأسف خواهد بود».

این دیپلمات اروپایی گفت اگر این دو کشور همبستگی در اتحادیه اروپا را در اولویت قرار داده باشند، بروکسل از آن‌ها انتظار دارد نسبت به اصول آن نیز پایبند باشند.

استانو هشدار داد: «صربستان به‌عنوان کشوری که مذاکرات برای ملحق شدن به اتحادیه اروپا را آغاز کرده است باید به‌شدت با بروکسل هماهنگ باشد».

وی افزود: «اتحادیه اروپا به هیچ وجه مطلع نبود که مسئله بیت‌المقدس و رابطه با اسرائیل جزئی از توافق کوزوو-صربستان است».

این مقام اتحادیه اروپا تأکید کرد، بروکسل حامی راه حل دو دولتی برای مسائل موجود میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است و مسئله بیت المقدس نیز باید ذیل آن حل شود.

هنگامی که یکی از خبرنگاران از استانو درباره سردرگمی و بی‌اطلاعی «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان پس از اعلام لزوم احداث سفارت توسط این کشور در بیت المقدس در توافق با کوزوو در کاخ سفید سوالی پرسیده شد، وی پاسخ داد: «این سوالی است که باید از آن‌ها بپرسید.

ظرف چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا توافق میان کوزوو و صربستان را اعلام می‌کند، می‌افزاید این دو کشور متعهد شده‌اند در بیت‌المقدس سفارتخانه احداث کنند.

در ادامه این ویدئو ووچیچ با تعجب و سردرگمی، برگه‌های مربوط به توافق کشورش با کوزوو را وارسی می‌کند تا ببیند این بند در کدام قسمت آن قید شده است. به گفته بسیاری از کاربران فضای مجازی، این ویدئو نشان می‌دهد ووچیچ به وجود چنین بندی در توافق با کوزوو دقت نکرده و از آن مطلع نبود.

تا کنون علاوه بر اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و شماری از کشورها نیز این تصمیم کوزوو و صربستان را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول