اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عباس موسوی سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تقدیم علی اف کرد

عباس موسوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز استوارنامه خود را تقدیم الهام علی اف کرد.

عباس موسوی سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تقدیم علی اف کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در باکو بعد از ظهر امروز ( دوشنبه ۱۷ شهریور ) با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

در این دیدار رئیس جمهور آذربایجان بر توسعه و ارتقای روابط حسنه و مناسبات دوستانه بین دو کشور همسایه تاکید کرد. 

 

 

سید عباس موسوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، پیش از ظهر امروز دوشنبه نیز با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد. در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه و راه‌های توسعه و تعمیق هر چه بیشتر آنها گفت‌وگو و تبادل نظر شد. 

 

موسوی پیش از این عهده دار سخنگویی وزارت امور خارجه بود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره مناسبات تهران و باکو گفت:‌ایران هیچ حد و مرزی برای گسترش روابط با آذربایجان قائل نیست و اعزام سفیر ارشد از سوی ایران نیز در همین راستاست. امیدواریم کرونا محدودیت‌ها را کمتر کند و در تمامی ابعاد آمادگی گسترش روابط با آذربایجان را داریم.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان بعد از ورودش به باکو در این باره در توئیتی نوشت: «در آخرین روز امرداد ۱۳۹۹ به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران وارد کشور دوست، همسایه، مسلمان و برادر آذربایجان شدم. »

وی افزود: «اراده مقامات عالی دو کشور بر توسعه همه جانبه روابط عمیق و وثیق دو کشور است.امیدوارم روابط اقتصادی و تجاری مان را همپای روابط عالی سیاسی پیش ببرم.»

«سید عباس موسوی» یازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه‌ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ به جای بهرام قاسمی عهده دار این سمت شد. او پیش از این مدیرکل اطلاع رسانی و امور سخنگویی بوده و قبل از آن هم در سمت‌هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ و رایزن دو سفارت ایران در هلند مشغول به خدمت بوده است.

او جایگزین جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول