اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«میگ-29» روسیه هواپیمای جاسوسی انگلیس را رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه از رهگیری و همراهی یک فروند هواپیمای جاسوسی انگلیس از سوی یک «میگ-29» خود بر فراز دریای «بارنتس» خبر داد.

«میگ-29» روسیه هواپیمای جاسوسی انگلیس را رهگیری کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه وابسته به وزارت دفاع این کشور دوشنبه  اعلام کرد که یک فرند جنگنده رهگیر این کشور یک هواپیمای جاسوسی انگلیس را شناسایی کرد.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این مرکز در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد: «در هفتم سپتامبر( دوشنبه 17 شهریور) نیروهای پدافند هوایی  شمال  یک هدف هوایی که در حال نزدیک شدن  به مرزهای کشور بود را بر فراز دریای "بارنتس" شناسایی  کرد.»

در این بیانیه آمده است که برای شناسایی این هدف، یک فروند «میگ-29» روسیه به موقع به پرواز درآمد تا مانع نقض حریم هوایی این کشور  از سوی هواپیمای جاسوسی انگلیس شود .

در این بیانیه آورده شده که به دنبال رهگیری این هواپیما، خدمه پروازی نوع این جت را «آر-1 سنتینل» متعلق به نیروی هوایی انگلیس اعلام کرده و آنرا بر فراز دریای بارنتس همراهی کردند. روسیه اعلام کرده که پرواز این جنگنده با رعات قوانین بین‌المللی هوانوردی انجام شد.

اخیراً پروازهای شناسایی و جاسوسی آمریکا در بالکان و غرب روسیه افزایش یافته به طوریکه وزارت دفاع روسیه چند روز قبل اعلام کرد که یک فروند جنگنده  این کشور  توانست هواپیمای گشت دریایی «اوریون» نیروی هوایی نروژ را بر فراز دریای «بارنتس» رهگیری کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول