اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

300 بیمار کرونایی بهبودیافته در خراسان رضوی پلاسمای خود را اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تعداد 300 بیمار کرونایی بهبودیافته در استان پلاسمای خود را به بیماران مبتلا به کووید 19 و نیازمند پلاسما اهدا کردند.

300 بیمار کرونایی بهبودیافته در خراسان رضوی پلاسمای خود را اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، مجید عبداللهی اظهار کرد: طرح اهدای پلاسما بیماران کرونایی بهبود یافته به بیماران مبتلای نیازمند به آن از ابتدای امسال در مشهد کلید خورد، طرحی که بازخورد خوبی در سطح کشور داشته و به عنوان یکی از الگوهای موفق در بحث مبارزه با کرونا و درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مبدل شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۰۰ بیمار کرونایی بهبودیافته در خراسان رضوی پلاسمای خود را به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و نیازمند پلاسما اهدا کردند.

 وی با بیان اینکه برای بیمار کرونایی نیازمند پلاسما فقط پلاسمای فرد بهبودیافته مبتلا به کووید ۱۹ جوابگو است، بیان کرد: از آنجا که پلاسمای سایر افراد در امر درمان بیماران کرونایی مؤثر نیست از بهبودیافتگان مبتلا به کووید ۱۹ درخواست می‌کنیم که در جهت کمک به بیماران مبتلا به این ویروس منحوس نسبت به اهدای پلاسمای خود اقدام کنند.

عبداللهی بیان کرد: اهدای خون و فرآورده‌های خونی هم از جمله نیازهای مبرم جامعه بوده و از مردم می‌خواهیم در این مسیر هم یاری‌گر نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی باشند و این کار خیر و خداپسندانه را منوط به زمان و مکان خاص نکنند تا نیاز کلیه بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی به‌موقع و بی‌وقفه تأمین شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با ذکر این نکته که در روزهای کرونایی شاهد کاهش حضور مردم به پایگاه‌های اهدای خون هستیم که علت عمده عدم مراجعات مردمی به این پایگاه‌ها ترس از کرونا اعلام شده است، تأکید کرد:  کرونا مانعی برای اهدای خون نبوده و نیست، ضمن اینکه پایگاه‌های اهدای خون هم جزو محیط‌های پاک بوده که به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند و جای هیچگونه نگرانی‌  برای کسانی که می‌خواهند جهت اهدای خون خود به این پایگاه‌ها مراجعه کنند وجود ندارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول