اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

یک باج افزار فعالیت صدها بانک را در شیلی مختل کرد

تمامی شعب بانک استادو در شیلی به دنبال حملات یک باج افزار خطرناک قابلیت خدمات رسانی به مشتریان را از دست دادند.

یک باج افزار فعالیت صدها بانک را در شیلی مختل کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، بانک استادو شیلی اعلام کرده که تمامی شعب خود را در تاریخ هفتم سپتامبر به علت حمله باج افزاری تعطیل کرده و این تعطیلی ممکن است طی روزهای آینده هم ادامه یابد.

بانک استادو یکی از سه بانک بزرگ شیلی است و تا به حال سابقه نداشته که حمله باج افزاری موجب تعطیلی تمام شعب آن شود. این بانک در بیانیه ای اعلام کرده تمامی شعب ما از حالت عملیاتی خارج شده و فعلا بسته باقی خواهد ماند.

جزئیات فنی مربوط به این حمله افشا نشده، اما یک منبع نزدیک به این بانک اعلام کرده که تحقیقات در این زمینه در جریان است و شبکه داخلی بانک مذکور به باج افزاری موسوم به رویل یا سودینوکیبی آلوده شده است.

ظاهرا مشکل یادشده از طریق انتقال یک فایل آفیس آلوده به شبکه داخلی این بانک ایجاد شده و باز کردن فایل مذکور توسط یک کارمند کل شبکه داخلی بانک مذکور را از کار انداخته است. بررسی های اولیه نشان می دهد هکرها در روز جمعه یا شنبه توانسته اند به شبکه داخلی بانک استادو نفوذ کنند.

بعد از این حمله کارکنان بانک نتوانسته اند به فایل ها و اطلاعات خود دسترسی یابند و پلیس و دولت شیلی نیز در حال تحقیقات در این زمینه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول