اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

بی‌برنامگی فدراسیون تیراندازی در حمایت از مربی داخلی/پایان قرارداد هاشمی و ابهام در ادامه همکاری

با وجود پایان قرارداد الهام هاشمی به عنوان سرمربی تیم ملی تفنگ، هنوز وضعیت این مربی برای المپیک توکیو مشخص نیست.

بی‌برنامگی فدراسیون تیراندازی در حمایت از مربی داخلی/پایان قرارداد هاشمی و ابهام در ادامه همکاری

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با توجه به تعویق یک ساله بازی های المپیک برنامه خیلی از کشورها در خصوص همکاری با مربیان داخلی و خارجی به هم ریخت اما تعدادی از آنها زود دست به کار شده و تکلیف شان را با مربیان ملی مشخص کردند؛ مثلاً در فاصله یک سالی که به این بازی ها مانده چند روز پیش وزارت ورزش هند قرارداد ۹ مربی خارجی را تمدید کرد.

قرارداد «هنریک رودل» سرمربی تیم ملی بسکتبال آلمان هم یک سال دیگر تمدید شد. فدراسیون بسکتبال فرانسه هم از ادامه همکاری مربیان زنان و مردان تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ خبر داد.

در ایران اما شرایط در برخی از رشته‌ها متفاوت است و با وجود عملکرد بسیار خوب مربیان داخلی و کسب مدال‌های رنگارنگ، عدم تامین منابع مالی و امکانات باعث می‌شود تا شاهد کوچ مربیان کارآمد باشیم که نمونه آن را می‌توان در فوتسال بانوان، تیراندازی، کشتی، وزنه‌برداری و ... یافت.

* پایان قرارداد هاشمی و عدم حمایت لازم از سوی فدراسیون

یکی از مواردی که این روزها نگرانی‌هایی را برای ملی‌پوشان تیراندازی به وجود آورده عدم حمایت لازم از الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ ایران است.

هاشمی در سالهای 2015 تا 2018 سرمربی سنگاپور بود. این کشور در بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع 5 مدال طلا کسب کرد که 2 مدال طلا توسط تیراندازی و از شاگردان هاشمی به دست آمد.

موفقیت این مربی باعث شد تا سنگاپور اصرار زیادی برای ادامه همکاری با هاشمی داشته باشد اما این مربی ایرانی تصمیم گرفت تا تجربه خود را در اختیار ورزشکاران کشورمان قرار دهد. با وجود اینکه ژاپن در سال 2018 با رقم بالا خواهان جذب هاشمی بود اما وی این همکاری را قبول نکرد تا با رفتن ابراهیم اینانلو به کشور اندونزی، رسما هدایت ملی‌پوشان را برعهده بگیرد.

با وجود موفقیت‌هایی که هاشمی در طول این سالها داشته، اما حمایت لازم نه از نظر مالی و نه تامین امکانات صورت نگرفت تا با اما و اگرهای مختلف وی تصمیم گرفت تا المپیک توکیو در ایران بماند.

با تعویق بازی‌های توکیو به مدت یکسال و با اتمام قرارداد هاشمی در نیمه اول مرداد، هنوز قرارداد وی تمدید نشده است اما نکته عجیب ماجرا مبلغ قرارداد این مربی برای سال آینده است که رقمی نصف قرارداد سال گذشته را شامل می‌شود.

الهام هاشمی و فدراسیون تیراندازی هنوز برای ادامه همکاری به توافق نهایی نرسیده‌اند هرچند این مربی ایرانی در تمرینات ملی‌پوشان حضور دارد تا همچنان تجربیات خود را در اختیار ورزشکاران قرار دهد.

در صورتی که برنامه‌های هاشمی اجرایی نشود این احتمال وجود دارد که وی از هدایت تیم ملی استعفا دهد. باید دید فدراسیون تیراندازی برای نگه داشتن این مربی توانمند چه برنامه‌هایی دارد؟ 

* برنامه وزارت و کمیته برای حفظ مربیان توانمند داخلی چیست؟

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به عنوان متولیان ورزش می‌توانند برنامه‌هایی برای تقویت تیم‌های المپیکی از جمله مربیان ایرانی داشته باشند اما هنوز موضع این 2 نهاد برای حمایت از مربیان سطح بالا که کم پیشنهاد خارجی ندارند و به خاطر عِرق ملی در ایران با درآمد کم کار می‌کنند، مشخص نشده است.

با این شرایط اقتصادی ما شاهد حضور مربیان خارجی با درآمدهای بالا در رشته‌های مختلف از جمله تیراندازی بودیم اما اینکه حاضر نیستیم برای حمایت از مربیان داخلی نصف قرارداد خارجی‌ها هزینه کنیم، خود جای تامل و سوال دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول