اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن کرونای چین در حد انتظار «ایمن» نیست

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد نامزد واکسن ویروس کرونای چین که توسط شرکت دارویی «سینوواک» توسعه یافته در افراد مسن کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند.

واکسن کرونای چین در حد انتظار «ایمن» نیست

به گزارش خبرنگارگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد نامزد واکسن ویروس کرونای چین که توسط شرکت دارویی «Sinovac» توسعه یافته در افراد مسن کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و نمی‌تواند ایمنی لازم را در این افراد ایجاد کند.

شرکت داروسازی چینی «سینوواک» روز گذشته گفت، به نظر می‌رسد نامزد واکسن کرونا ویروس آن برای افراد مسن ایمن نیست، طبق نتایج اولیه آزمایش‌ها پاسخ‌های ایمنی ناشی از واکسن در بزرگترها و افراد مسن ضعیف بوده است. 

مقامات بهداشتی نگران این موضوع بوده‌اند که آیا واکسن‌های آزمایشی می‌توانند  از افراد مسن که سیستم ایمنی بدن آنها واکنش کمتری نسبت به واکسن‌ها نشان می‌دهند، در برابر ویروسی که منجر به مرگ نزدیک به 890 هزار نفر در سراسر جهان شده است محافظت کنند یا خیر. 

لیو پیچنگ، ​​نماینده سینوواک به رویترز گفت: واکسن کرونای این شرکت در آزمایشات فاز ۱ و فاز ۲ که در ماه مه با حضور ۴۲۱ شرکت کننده حداقل ۶۰ ساله انجام شد، عوارض جانبی جدی ایجاد نکرده اما نتوانسته ایمنی لازم را فراهم کند.

چهار مورد از هشت واکسن جهان برای مبارزه با ویروس کرونا که در مرحله سوم آزمایشات هستند، مربوط به چین است.

واکسن کرونای شرکت سینوواک که در مرحله آخر آزمایشات انسانی در برزیل و اندونزی است قرار است ارزیابی کند که آیا تزریق آن به افراد به اندازه کافی موثر و بی خطر است یا خیر؛ همچنین این واکسن چندی پیش  برای به دست آوردن تأییدیه‌های قانونی برای استفاده انبوه، به ده‌ها هزار نفر از جمله حدود ۹۰ درصد از کارمندان سینوواک تزریق شده است و خانواده‌های آنها، به عنوان بخشی از طرح تلقیح اضطراری چین برای محافظت از افرادی که در معرض خطر عفونت هستند در شرایط آزمایش ایمنی واکسن قرار گرفتند. 

شرکت زیست‌فناوری سینوواک برای آماده سازی تولید بالقوه و انبوه واکسن کرونا یک کارخانه  به متراژ ۲۰ هزار متر مربع احداث کرده و این درحالیست که واکسن این شرکت چینی نتوانسته در حد انتظار ایمنی لازم را درافراد مسن ایجاد کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول