اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یک رویداد جهانی فرهنگی در کرمانشاه/ «کتیبه بیستون» روی چوب حکاکی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب، 12 هنرمندان کرمانشاهی نقش جهانی کتیبه بیستون را روی چوب حکاکی می‌کنند.

یک رویداد جهانی فرهنگی در کرمانشاه/ «کتیبه بیستون» روی چوب حکاکی می‌شود

امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به آغاز به کار رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ۲۰۲۰ ایران به میزبانی کرمانشاه، اظهار داشت: 12 هنرمند صنعت چوب در قالب این رویداد بین‌المللی در استان کرمانشاه از دیروز کار حکاکی نقش جهانی کتیبه بیستون بر روی چوب به ابعاد 105 در 180 سانتی‌متر را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سه روز کاری با حضور  استاد علی‌رضا باوندپور که از اساتید صنعت چوب استان با نشان بین‌المللی و شاگردان کرمانشاهی، کتیبه جهانی بیستون برای اولین بار بر روی چوب حکاکی می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: کار این حکاکی در محوطه تاریخی طاق‌بستان هم‌اکنون در حال انجام و بازدید برای عموم علاقمندان آزاد است که در اختتامیه (20 شهریورماه) رونمایی خواهد شد.

قادری با بیان اینکه 100 کشور دنیا این رویداد را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: این رویداد به شکل بین‌المللی در شبکه‌های مختلف که یونسکو در فضای مجازی و کانال‌های تلویزیونی دارد، پخش می‌شود.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه 60 رشته فعال صنایع دستی دارد که از فعال‌ترین آن‌ها می‌توان به رشته‌های گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، البسه محلی، ساخت و سازه‌های سنتی، ابزار‌آلات فلزی و سراجی سنتی اشاره کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول