اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی برگزار می‌شود/ انتشار فراخوان

رییس انجمن موسیقی استان همدان از برگزاری اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی با عنوان «نغمه عشق» به صورت مجازی خبر داد.

اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی برگزار می‌شود/ انتشار فراخوان

به گزارش خبرگزاری فارس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان همدان با توجه به سیاست‌گذاری‌های خود در پرداخت جدی به همه جوانب موسیقی در ایران اقدام به برگزاری اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی با عنوان «نغمه عشق» کرده است.

علی آقامحمدی (رییس انجمن موسیقی استان همدان) در این خصوص گفت: قرار بود این سوگواره سال گذشته برگزار شود، اما با شیوع بیماری کرونا و با توجه به اینکه سایر فعالیت‌های موسیقایی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و امکان اجرایی‌شدن آن به‌صورت حقیقی وجود ندارد، تصمیم بر این شد این سوگواره نیز به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شود.

وی افزود: موضوع سوگواره واقعه عاشورا است. علاقمندان به شرکت در این سوگواره از لحاظ سازبندی و رپرتوار اجرایی محدودیتی ندارند. یعنی کلیه سازها و ژانرهای موسیقی مجاز به شرکت در این سوگواره هستند، منتها آثار ارسالی می‌بایست با موضوع سوگواره، یعنی واقعه عاشورا، مرتبط باشد.

 

وی درباره شاخه‌های مختلف این سوگواره توضیح داد: تکنوازی و گروه‌نوازی، و ارائه مقالات (بخش پژوهشی) از جمله بخش‌های مختلف این سوگواره است. موسیقی در برگزاری مراسم‌های مذهبی می‌تواند نقش پُررنگی ایفا کند، همان‌طور که نمونه‌های آن را در تعزیه نیز شاهد هستیم.

آقامحمدی در پایان گفت: متقاضیان تا ۱۵ مهرماه برای ارسال آثار فرصت دارند. کلیه آثار در تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مهرماه توسط هیئت داوران بررسی خواهد شد و آیین پایانی این سوگواره در تاریخ ۲۳ مهرماه برگزار خواهد شد.

علاقمندان جهت ارسال آثار تا ۱۵ مهرماه سال جاری مهلت دارند و کلیۀ آثار می‌بایست به شماره واتس‌اپ ۰۹۳۰۰۷۲۳۱۳۷ ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به فایل فراخوان مراجعه شود.

در ادامه فراخوان شرایط شرکت در مسابقه به صورت فایل پی دی اف آمده است:

   

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول