اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

جدیدترین نشانه ابتلا به کرونا را بشناسید

محققان دانشگاه کینگز لندن در جدیدترین بررسی‌های خود متوجه یک نشانه جدید ابتلا به کرونا در کودکان شده‌اند.

جدیدترین نشانه ابتلا به کرونا را بشناسید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، به گفته محققان از دست دادن اشتها می‌تواند نشانه ابتلا به ویروس کرونا در کودکان باشد.

دانشمندان دریافتند بیش از یک سوم افراد زیر ۱۸ سال که مبتلا به این بیماری می‌شوند، از وعده‌های غذایی صرف نظر میکنند و تمایل به مصرف غذا را از دست می‌دهند. 
 
براساس آنچه که تحقیقات نشان داده، ۵۲ درصد کودکان مبتلا به ویروس کرونا علائم ابتلایی که در بزرگسالان بسیار شایع است را از خود نشان نمی‌دهند.  
 
پژوهش‌ها حکایت از آن دارد، علائم کرونا در کودکان ممکن است با از دست دادن اشتها، سردرد و خستگی بروز کند؛ علاوه بر این، از هر شش کودک مدرسه‌ای، حدود یک نفر دچار بثورات پوستی می‌شود.

دانشمندان هشدار داده‌اند، والدین خودداری کودکان از مصرف غذا را جدی بگیرند و به آن به عنوان یکی از علائم احتمالی ابتلای فرزند خود به کرونا توجه کنند. 

اکنون به والدین و معلمان هشدار داده شده است که با بازگشایی مدارس و افزایش خطر ابتلا به این عفونت ، علائم کمتر شناخته شده این بیماری را بررسی کنند.

یک تیم از دانشگاه کینگز لندن صدها کودک آلوده را با استفاده از یک برنامه موبایل ردیاب علائم Covid-19 رصد کرده‌اند؛ آنها دریافتند اکثر افرادی که تست ابتلای آنها به کرونا مثبت شده است، علائم کلاسیک ویروس مانند سرفه مداوم، تب یا از دست دادن حس بویایی را نشان نمی‌دهند؛ در عوض، بیشتر این کودکان مبتلا به ویروس سردرد و احساس خستگی دارند و اشتها به خوردن غذا ندارند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول