اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ضرب‌المثل‌های هیأتی کتاب شد

کتاب «احلی من المثل»، فرهنگ اصطلاحات، تعابیر و ضرب‌المثل‌های هیأتی و تشکیلاتی به قلم سید علی‌اصغر علوی در انتشارات جمکران به چاپ رسید.

ضرب‌المثل‌های هیأتی کتاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «احلی من المثل»، فرهنگ اصطلاحات، تعابیر و ضرب‌المثل‌های هیأتی تشکیلاتی به قلم سید علی‌اصغر علوی در انتشارات جمکران به چاپ رسید.

این کتاب مجموع ضرب‌المثل‌های بچه‌های هیأتی و اصطلاحات تشکیلاتی است که با دسته‌بندی محتوایی بدیعی به قلم نگارش در آمده است.

دنیای هیأت و ادبیات صمیمی بین آن‌ها پر است از تعابیر و اصطلاحات شیرینی که ترکیبی از معارف، دوستی و فضای رفاقت بین آن‌هاست. ممکن است برخی از این ضرب‌المثل‌های درون این فرهنگ برای دیگران مبهم باشد و همین موضوع بهانه‌ای برای ارائه کتاب «احلی من المثل» شده است.

ضرب‌المثل‌ها‌ی بچه‌های هیأت چیست؟ یا چه باید باشد؟ بسیاری از مَثَل‌ها‌ هستند که باید اصلاح شود و از سویی مَثَل‌ها‌یی را هم باید تولید کرد. اینجا باید به تولید ادبیات دست زد. غالباً مَثَل‌ها‌ی این اثر، دو دسته‌اند: یا «سوغات» کربلا هستند و برخاسته از آن تربت اعلی است، یا به «زیارت» کربلا رفته‌اند و رنگ و بویی کربلایی گرفته‌اند. مَثَل‌ها‌ وقتی به کربلا و وادی عاشورا وارد می‌شوند رنگ می‌گیرند و نورانی و خواستنی می‌شوند. معارف بلند عاشورایی را در لباس این تعابیر و مَثَل‌ها‌ بهتر می‌توان بر قامت فرهنگ و اندیشه پوشاند. چقدر یک تعبیر یا ضرب‌المثل می‌تواند جریان‌سازی کند! تفرجی در باغ اندیشه‌های یک هیأتی را در این اثر خواهید داشت!

کربلا ضرب‌المثل‌ها‌ی مرا تغییر داد...

کتاب «احلی من المثل»، فرهنگ اصطلاحات، تعابیر و ضرب‌المثل‌های هیأتی تشکیلاتی به قلم سیدعلی اصغر علوی  در ۵۶۰ صفحه و  قیمت ۵۰ هزار تومان توسط انتشارات جمکران و با همکاری مؤسسه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در ایام عزای سیدالشهداء (ع) منتشر شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند از طریق کانال «کتاب هیأت» در ایتا، تلگرام و اینستاگرام به نشانی ketabeheyat و یا تماس با ۰۹۱۹۸۸۰۰۲۵۵  اقدام نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول