اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز جشنواره ملی فرهنگی هنری «علمدار» در گلزار شهدای کرمان

نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «علمدار» یادواره سپهبد شهید قاسم سلیمانی که از امروز تا ۱۰ آذرماه از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد برگزار می‌شود در گلزار شهدای کرمان آغاز شد.

آغاز جشنواره ملی فرهنگی هنری «علمدار» در گلزار شهدای کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری در  مراسم آغاز جشنواره ملی فرهنگی هنری «علمدار» در گلزار شهدای کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس، شهدای مقاومت و سپهبد شهید قاسم سلیمانی به ارتباط بین دانش و فرهنگ و اهداف سیدالشهدای مقاومت پرداخت و گفت: برنامه‌های مختلفی در راستای مکتب ایشان در حال آماده‌سازی است.

معاون سیاسی، امنییت و اجتماعی استاندار کرمان راهبری و هدایتگری شهدا را یادآور شد و بیان کرد: آغاز جشنواره در جوار مزار شهدا، یعنی تجلی‌گاه علم و ایمان در چنین فضایی حاصل شده است.

وی تصریح کرد: پیمان می‌بندیم که راه و مسیر و مرام این شهید الهی را پیش روی خود و الگو و راهنمای خودمان قرار خواهیم داد.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و رئیس دبیرخانه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری شهید سلیمانی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی چه در زمان حیات و فعالیت در عرصه‌های جهاد و مقاومت و چه در زمان شهادت بر نفوس انسان‌ها تاثیرگذار بود و به مکتب تبدیل شد.

وی افزود: ما مُفتخر هستیم که ترویج دهنده مکتب این شهید والامقام باشیم، اخلاص، تواضع، مسئولیت‌پذیری و تعهد سرآمد خصلت‌های سردار شهید سلیمانی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه اخلاص و عمل، صیانت از میراث سردار به‌عنوان مدرسه و مکتب درس‌آموز را اهداف جشنواره فرهنگی و هنری " علمدار" عنوان کرد.

وی ابراز داشت: جشنواره فرهنگی و هنری " علمدار" از ۱۸ شهریور تا ۱۰ آذر ماه از طریق شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) و کانال اختصاصی این جشنواره برگزار می‌شود.

اسکندری‌نسب عنوان کرد: فرهنگیان در رشته‌های شعر، داستان کوتاه، مقاله، خاطره، خوشنویسی و نقاشی خط، دانش‌آموزان ابتدایی در رشته‌های نقاشی، نامه به سردار و دکلمه‌خوانی و دانش‌آموزان مقطع متوسطه در رشته‌های نقاشی، خاطره‌نویسی، دلنوشته، نامه به سردار، داستان کوتاه و داستانک می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای پیام/80017/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول