اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ربات هوش مصنوعی قهوه آماده می کند

نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات ۲۰۲۰ چین شاهد حضور یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که قادر به آماده‌سازی قهوه و سرو آن است.

ربات هوش مصنوعی قهوه آماده می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، در حالی که جهان هنوز در معرض یک بیماری همه گیر است، هوش مصنوعی در حال ارائه راه حل امن برای تعاملات انسانی است و این  رویداد در یکی از برجسته‌ترین نمایشگاه‌های بین المللی چین برای تجارت خدمات در پکن در حال برگزاری است.

شرکت کنندگان در نمایشگاه تجارت پکن شاهد ربات مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که قادر است قهوه  دم و آن را آماده کند.

نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات ۲۰۲۰ چین (CIFTIS) جمعه با سخنرانی «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین و با شرکت ۱۴۸ کشور و منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران در پکن گشایش یافت.

در این نمایشگاه در مجموع ۱۸ هزار شرکت از سراسر جهان به دو صورت آنلاین و آفلاین حضور دارند و بیش از ۱۰ هزار نفر هم به صورت حضوری در نمایشگاه شرکت کرده‌اند؛ قرار است فردا روز آخر برگزاری این نمایشگاه باشد.

ربات‌های قهوه ساز مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز به دو بازو هستند و می‌توانند کارهای پیچیده‌تری نسبت به دستگاه قهوه ساز معمولی انجام دهند. آنها فقط قهوه از نوع آمریکانو و لاته را سرو نمی‌کنند، بلکه نوشیدنی‌های پیچیده‌تری مانند قهوه با طعم‌های خاص را ارائه می‌دهند.

یانگ شینبو، توسعه دهنده این دستگاه قهوه ساز مبتنی بر هوش مصنوعی می‌گوید:‌ «دلیل اختراع این دستگاه این است که ما واقعاً می‌خواهیم به افراد صنعت قهوه کمک کنیم قهوه با کیفیت استاندارد تولید کنند و این جایگزین قهوه با کیفیت ناپایدار ساخته شده توسط انسان شود».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول