اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغال زندانیان باید مورد توجه جدی باشد

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اگر مایل هستیم زندانی مجددا به زندان برنگردد، باید موضوع حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان توجه شود.

اشتغال زندانیان باید مورد توجه جدی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مشاور سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در امور اشتغال، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال زندانیان بر اهتمام ویژه برای اشتغال زندانیان تأکید و اظهار کرد:  اگر اشتغال زندانیان حل نشود، زندان به کانون اصلاح و تربیت تبدیل نخواهد شد.

وی افزود: اگر مایل هستیم زندانی مجددا به زندان برنگردد، باید موضوع حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بر اهمیت حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان تأکید کرد و افزود: از محاسن ایجاد اشتغال زندانیان می‌توان به عدم ورود مجدد زندانی به زندان، جلوگیری از آسیب دیدن خانواده  زندانیان و در نهایت به اقتصاد و معیشت خانواده زندانیان اشاره کرد.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان ادامه داد: استان‌هایی که نرخ بیکاری در آنها بالاست، آمار آسیب‌های اجتماعی هم به تبع آن بالاست، بنابراین  اشتغال زندانیان  نیازمند پیش زمینه‌هایی است که با تقویت بنیاد تعاون می‌توان به این امر دست پیدا کرد.

صادقی نیارکی ادامه داد: بنیاد تعاون زندانیان نباید نگاه تجاری و سود‌آوری نسبت به اشتغال زندانیان داشته باشد، بلکه باید به نقش مهم بنیاد در زمینه حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان توجه داشته باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی همکاری لازم در  زمینه حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان با بنیاد تعاون زندانیان و دستگاه‌های مرتبط خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اشتغالزایی زندانیان با مشکلاتی از جمله فضا و اعتبار مواجه است، اما باید تلاش کنیم ضمن  ایجاد زیر ساختها و جذب اعتبارات از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

در این دیدار شمس مشاور اشتغال سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از اقدامات دادگستری کل استان زنجان در راستای اشتغال و حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول