اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تکمیل خط 10 مترو تهران طی ۱۲ سال

رئیس شورای شهر تهران گفت: تکمیل خط 10 مترو تهران 12 سال به طول می‌انجامد.

تکمیل خط 10  مترو تهران طی ۱۲ سال

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز شورای شهر رابط شورایاری منطقه ۲۲ حضور یافت و در مورد چالش‌ها و مشکلات این منطقه مباحثی مطرح شد و بیش از 10 نفر از اعضای شورا پیشنهادات و سوالات‌شان را مطرح کردند.

وی افزود: امیدوارم مشکلات منطقه 22 مدنظر مدیران شهری قرار گیرد و اقدامات لازم انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌همچنین در صحن امروز شورای شهر مسأله انتخاب ذیصلاحان در شهرداری مدنظر قرار گرفت که این موضوع بیش از 20 ماده دارد و اکنون اعضای شورا به جزئیات این انتخاب پرداخته‌اند تا در آینده شاهد مشکلی در این زمینه نباشیم.

هاشمی درباره سرانجام کلنگ‌زنی خط 10 مترو گفت:‌عصر امروز کلنگ مترو خط 10 بر زمین زده می‌شود و این خط بیش از 40 کیلومتر طول داشته و مناطق 22، 5، 2، 1، 4 و 8 را پوشش می‌دهد همچنین 38 ایستگاه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ایستگاه هزار تا 2 هزار میلیارد تومان برای ساخت اعتبار نیاز دارد گفت:‌در صورتی که نقشه ساخت این خط بر اساس TOD باشد قطعا موفقیت‌ها زودتر حاصل می‌شود و اعتبارها راحت‌تر تأمین خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌از زمان کلنگ‌زنی خط 10 تا تکمیل آن 10 تا 12 سال زمان می‌برد و این مدت برای خطوط دیگر هم به همین صورت بوده است حتی خطوط مترو مشهد، تبریز و اصفهان 20 کیلومتر ساخت آن 10 سال طول کشیده است.

هاشمی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر سرانجام نامه توکلی به شورای شهر گفت: در این  زمینه صحبت نمی‌کنم اجازه دهید خودمان این موضوع را پیش ببریم ایشان با من صحبت کردند و از خودشان بپرسید که چه چیزی را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول