اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

واکنش وزارت نیرو به گزارش فارس/ احداث بزرگترین سد دوقوسی کشور قبل از تملک مخزن

وزارت نیرو در واکنش به گزارش فارس با عنوان «سد شهریار بزرگترین سد دوقوسی کشور، اسیر وعده‌ها و در حسرت آبگیری»، اعلام کرد: با گذشت حدود 10 سال از اتمام بدنه، سد آماده آبگیری است اما به دلیل عدم تکمیل پیش نیازهای آبگیری، محقق نشد، پیش نیازهای تحقق آبگیری سد مذکور شامل استملاک اراضی و اعیانات داخل مخزن و تکمیل راه‌های جایگزین و دسترسی است.

واکنش وزارت نیرو به گزارش فارس/ احداث  بزرگترین سد دوقوسی کشور قبل از تملک مخزن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  وزارت نیرو به گزارش خبرگزاری فارس در مورخ دوشنبه 17 شهریور سال 1399 با عنوان "10 سال از افتتاح گذشت/بزرگترین سد دو قوسی کشور، اسیر وعده‌ها و در حسرت آبگیری" در خصوص سد شهریار در توضیحی به شرح ذیل واکنش نشان داد.

سد بتنی دو قوسی شهریار که به لحاظ فنی مهندسی سازه‌ای ویژه محسوب می‌شود و جزو افتخارات صنعت آب کشور می‌باشد، آینه تمام نمای توانمندی بخش مهندسی آب داخل کشور در عرصه سدسازی است.

با گذشت حدود 10 سال از اتمام بدنه، سد آماده آبگیری است اما به‌دلیل عدم تکمیل پیش نیازهای آبگیری، محقق نشده است پیش نیازهای تحقق آبگیری سد مذکور شامل استملاک اراضی و اعیانات داخل مخزن و تکمیل راه‌های جایگزین و دسترسی است که این مهم نیازمند تامین اعتبار قابل توجهی است که با  پیگیری‌های مستمر وزارت نیرو با توجه به محدودیت‌های دولت در امر تامین منابع مالی، در سال‌های اخیر این امر میسر نگردیده است. 

 وزارت نیرو به عنوان متولی پروژه تمامی مساعی خود را در سال‌های اخیر به کار گرفته است تا با تامین منابع مالی لازم و انجام پیش‌نیازهای آبگیری امکان بهره‌برداری از سد شهریار را فراهم کند. از جمله آخرین تلاش‌ها در این راستا هماهنگی سفر معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در سال 1398 می‌باشد که منجر به تنظیم و تبادل در خصوص تامین منابع مالی لازم برای تکمیل پیش نیازهای سد شهریار و شهید مدنی شد که بر اثر محدودیت منابع مالی انجام بندهای  تفاهم‌نامه محقق نگردید.

خوشبختانه اخیرا  در مراسم افتتاح سد کلقان در استان آذربایجان‌شرقی در مورخ 1399/6/13 که به دست ریاست محترم جمهور صورت پذیرفت، با قول مساعد ایشان در خصوص تامین منابع مالی لازم برای تکمیل و آبگیری سه سد شهریار، شهید مدنی و گردیان، مراتب از سوی وزارت نیرو به جد مورد پیگیری است تا ان‌شاءالله با تامین منابع مالی لازم مقدمات آبگیری و بهره‌برداری از طرح‌های مذکور از جمله سد شهریار فراهم آمده و امکان بهره‌مندی مردم منطقه از برکات طرح‌های یاد شده فراهم گردد.

برای مطالعه گزارش فارس با عنوان  10 سال از افتتاح گذشت/ بزرگترین سد دوقوسی کشور، اسیر وعده‌ها و در حسرت آبگیری! اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/60002/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول