اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

دو راهی انصراف یا ادامه در سایه عدم شفافیت برای متقاضیان مسکن ملی

از طرح مسکن ملی به عنوان طرحی یاد می‌کنند که قرار است بخشی از مشکلات مسکن کشور را حل کند در حالی که به دلیل افزایش مبلغ آورده و عدم پاسخگویی مسوولین، خود به مشکلی برای متقاضیان بدل شده است.

دو راهی انصراف یا ادامه در سایه عدم شفافیت برای متقاضیان مسکن ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طرح مسکن ملی، طرحی که قرار است بخشی از مشکلات مسکن کشور را حل کند و 400 هزار نفر از مردم را خانه دار کند در بسیاری از استان‌ها از جمله استان ایلام نیز این طرح کلید خورده است.

به گفته‌ی علی‌اصغر کاظمی مدیر کل راه و شهرسازی استان تا مرداد ماه امسال 12725 نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و برای 391 نفر پیامک ارسال واریز آورده اولیه 400 میلیون ریالی ارسال شده است که تنها 77 نفر نسبت به تکمیل این آورده اقدام کرده‌اند.

افزایش مبلغ به 300 میلیون تومان

مهدی جمشیدی یکی از متقاضیان مسکن ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: از ابتدای این طرح مسوولین کشوری و استانی کل مبلغ آورده را حداکثر 150 میلیون اعلام کردند اما بعد از ثبت نام و گرفتن تعهد محضری برای پرداخت این مبلغ، اکنون زمزمه‌هایی از افزایش این مبلغ به 300 میلیون تومان به گوش می‌رسد.

وی افزود: متاسفانه مسوولین پاسخ روشنی نمی‌دهند و در حال حاضر بین دو راهی انصراف و یا ادامه شرکت در این طرح مانده‌ایم.

عدم پاسخگویی مسوولین

علی رضایی یکی دیگر از متقاضیان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: بنده بارها به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌‌ و جویای میزان مبالغ آورده شده‌ام که با پاسخ‌های متفاوتی روبه رو شده که اکثرا به مبلغ بیش از 500 میلیون اشاره می‌کنند.

وی افزود: با مبلغ 500 میلیون و حتی کمتر در بیشتر مناطق ایلام می‌توان صاحب یک واحد آپارتمان با امکانات کامل و با اقساط بسیار کمتر از اقساط 17 میلیون ریالی این طرح شد و در حال حاضر نیز برای انصراف در این جا حضور دارم.

اذعان کردن کارکنان بنیاد به بالا بودن مبلغ و نامناسب بودن طرح

یک دیگر از متقاضیان این طرح، عنوان کرد: افرادی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند امید داشته که از تخفیفات و تعرفه‌های دولتی برای این طرح استفاده شود و اگر قرار باشد این تخفیفات اعمال نشود چه تفاوتی با ساخت مسکن آزاد دارد.

وی افزود: بارها مسوولین کشوری از تخفیفات و حتی تعرفه‌های دولتی برای مصالح ساختمانی در این طرح صحبت کرده‌اند اما با این وجود باز مبلغ آورده زیاد است؛ در این زمینه بنده با مراجعه به بنیاد مسکن میزان آورده را نیز جویا شده‌ام که کارکنان بنیاد نیز به بالا بودن مبلغ و نامناسب بودن طرح اذعان کرده‌اند.

این قیمت دور از انتظار نیست

حبیب‌الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: این مبالغ از جمله 300 میلیون آورده در حال حاضر تنها یک پیش بینی است و با توجه به هزینه‌های ساخت شامل آماده سازی، پروانه، نظام مهندسی، انشعابات آب، برق، گاز و آماده سازی زمین‌ها که تماما بر عهده متقاضیان است؛ این قیمت دور از انتظار نیست.

عدم پاسخگویی مدیر کل و روابط عمومی راه و شهرسازی 

در ادامه گزارش به سراغ علی‌اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان و همچنین روابط عمومی راه و شهرسازی رفتیم و مشکلات فوق را مطرح کردیم که متاسفانه با عدم پاسخگویی از طرف آن‌ها روبه رو شده‌ایم.

در پایان این گزارش سوال زیادی ذهن متقاضیان را درگیر خواهد کرد که چرا باید مبلغی که هنوز در حد پیش بینی است بابت تامین آن از متقاضیان تعهد ثبتی اخذ شود؟ چرا مسوولین استانی با شفافیت پاسخگوی خبرنگاران و از آن فراتر مردم نیستند؟

اگر این طرح توجیهی در استان ندارد اعلام شود تا مردم وقت و هزینه خود را درگیر آن نکنند؛ آیا تعداد کم واریزی آورده اولیه متقاضیان در استان( کمتر از 18 درصد) نشان‌گر نارضایتی مردم از طرح نیست؟ آیا این تخفیفات و تعرفه‌های دولتی در این طرح اعمال شده است؟

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول