اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آتش‌سوزی آمریکا| کالیفرنیا همچنان در آتش می‌سوزد

در ادامه آتش‌سوزی‌ها در ایالت کالیفرنیا، هزاران نفر از مردم آمریکا مجبور به ترک خانه‌های خود شده و چند هزار هکتار جنگل و اراضی در شهر‌های مختلف طعمه حریق شدند.

آتش‌سوزی آمریکا| کالیفرنیا همچنان در آتش می‌سوزد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، آتش‌سوزی‌ها در کالیفرنیا ۳۲ هزار هکتار از اراضی این ایالت آمریکا را در نوردیده، همچنان خبرساز است و مهار نشده است.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، این آتش‌سوزی که در شرایط آب و هوایی سختی همچنان در حال افزایش است، ۳۲ هزار هکتار زمین را در این ایالت در نوردیده و به گفته اداره جنگل‌داری و حفاظت از آتش‌سوزی علت این حادثه همچنان در دست بررسی است.

به گفته مقامات آتش‌نشانی محلی در شهر فرزنو، این آتش‌سوزی روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ نفر را مجبور به ترک فوری خانه‌های خود کرد.

از سوی دیگر مقامات شهر مادرا نیز که شاهد این حادثه بوده‌اند به ۱۵۷ هزار شهروند ساکن این شهر دستور داده‌اند در صورتی که احساس ناامنی کردند، منطقه را تخلیه کنند.

این آتش سوزی‌ها با عناوین مختلفی از جمله «آتش بلوط»، «آتش کریک» و «آتش دره» در رسانه‌های اجتماعی شناخته شده‌اند.

در جنوب کالیفرنیا نیز بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان مستقر شدند تا آتش‌سوزی در بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار جنگل را مهار کنند.

این در حالی است که تنها ۳ درصد از شعله‌های آتش عصر روز دوشنبه مهار شدند و مقامات محلی از استقرار هواپیما‌های نظامی برای مهار شعله‌های آتش خبر دادند.

آتش‌سوزی‌های جنوب شرقی لس‌آنجلس نیز که بر اثر استفاده از وسایل آتش‌بازی بر افروخته شده‌اند تنها ۷ درصدشان روز دوشنبه مهار شد. 

اداره تأمین کننده برق سانفرانسیسکو روز دوشنبه اعلام کرد در مناطقی که آتش‌سوزی بیشترین خطر را به همراه دارد، جریان برق را قطع خواهد کرد.

اداره‌ای دیگر در ایالت کالیفرنیا که هدایت شبکه برق این ایالت را بر عهده دارد از شهروندان آمریکایی خواسته در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول