اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی در سمنان/ همه دستگاه‌ها مساعدت کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی در این استان خبر داد و گفت: برای برگزاری این جشنواره نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

برگزاری جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی در سمنان/ همه دستگاه‌ها مساعدت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرشید فلاح‌لاله‌زاری پیش از ظهر امروز در آیین گشایش دبیرخانه نخستین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) در تالار آفتاب سمنان اظهار کرد: برای برگزاری جشنواره در سطح ملی در استان سمنان نیازمند مساعدت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم و مدیران کل در مسؤولیت‌های مختلف برای برگزاری باشکوه جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی با اداره کل فرهنگ و ارشاد همکاری کنند.

وی اضافه کرد: از سال‌های گذشته جشنواره‌هایی در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شد؛ اما امسال این جشنواره در ۱۰ استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: رغبت جوانان برای حضور در جشنواره هنری‌های مفهومی در سال‌های گذشته قابل‌توجه بوده است.

فلاح‌لاله‌زاری بیان کرد: این جشنواره ابتکاری و خلاقانه است و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای رونق بیش از پیش آیین‌های از این دست افزایش یابد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تعیین راهبردها در برگزاری جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی در استان سمنان تأثیر قابل‌توجهی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: هماهنگی‌های اجرایی برای برگزاری جشنواره ملی در استان سمنان نیازمند تشکیل کارگروه و تلاش تمامی مسؤولان است.

فلاح‌لاله‌زاری ادامه داد: هنرهای مفهومی طرح خلاقانه بوده و اگر در جامعه‌ای مسائل فرهنگی و اخلاقی توجه نداشته باشیم به‌طور قطع داشته‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن جامعه از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه به‌طور قطع مسؤولان متفکر باید برای بخش فرهنگی جامعه وقت بگذارند، خاطرنشان کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرساله جشنواره‌ای در استان‌ها برگزار می‌کند که امسال سمنان هم افتخار میزبانی این جشنواره را دارد.

جایگاه هنرهای مفهومی در ترویج مفاهیم ملی و مذهبی

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هم گفت: جایگاه هنرهای مفهومی در ترویج و انتقال مفاهیم ملی و مذهبی به نسل‌های جوان انکارناپذیر و دارای اهمیت ویژه است.

او افزود: فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا ویروس ظرفیتی برای نمایش اثرهای ارسالی به جشنواره‌ها از جمله جشنواره هنرهای مفهومی رضوی در سمنان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: هنرهای مفهومی در ترویج آیین‌های ملی و مذهبی بین آحاد جامعه به‌ویژه جوانان بسیار اثربخش است و هنرمندان قابل‌توجهی در بخش‌های مختلف برای حفظ و حراست از ارزش‌های ملی و آیینی با تولید اثرهای فاخر در کشور و استان سمنان فعالیت دارند.

خجسته‌پور ادامه داد: برای ترویج هنرهای مفهومی بین جوانان در قالب‌های مختلف در استان سمنان اقدام شود.

او با بیان اینکه قدمت هنر از علوم بیشتر است، تصریح کرد: امروزه هر کدام از عناوین علوم بین‌رشته‌ای به وجود آمده در کشور و جهان می‌تواند برای رسیدن به مقصد با هنرهای مفهومی تکامل یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: بهره‌گیری از هنر در ارائه مفاهیم عاشورایی در کشور به معنای واقعی در گام اجرایی قرار گرفت و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی با آیین‌های مختلف از جمله هنر مفهومی نهادینه شد.

خجسته‌پور گفت: هنرمندان پیشگام هنرهای ملی و مفهومی باشند و برگزاری جشنواره‌ها در سطح ملی در استان سمنان با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول