اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نامه بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تمدید تسهیل بدهی تولیدکنندگان

رئیس کل بانک مرکزی از ارسال نامه مشترک‌اش با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف تمدید اجرای تسهیل تسویه بدهی تولید کنندکان به شبکه بانکی تا پایان سال خبر داد.

نامه بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تمدید تسهیل بدهی تولیدکنندگان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی امروز (سه‌شنبه 18 شهریور) پس از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی در باره اجرای طرح تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی اظهار داشت: سال گذشته قانون تسهیل تسویه بدهکاران تولیدی بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی، با اصلاحاتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسید و در نهایت ابلاغ شد و این در حالی است  که زمانی که این ابلاغیه آماده اجرای طرح بود به موضوع شیوع کرونا در کشور برخوردیم که عملا خیلی از افراد نتوانستند برای استفاده از خدمات مندرج در این طرح استفاده کنند.

وی افزود:‌ با شیوع کرونا بانک‌‌ها هم آمادگی لازم برای اجرای طرح تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی نداشتند.

رئیس کل بانک مرکزی در توضیح بیشتر گفت: ‌درخواستی هم از سوی نمایندگان مجلس مبنی بر تمدید سه ماهه اجرای این طرح را داشتند که مجمع تشخیص مصلحت نظام با آن موافقت کرد.

همتی گفت: تاکنون 11 هزار نفر درخواست به بانک‌ها ارسال شده است که دو هزار درخواست شامل این طرح نمی‌شده و 9 هزار درخواست می‌توانستند از این خدمات استفاده کنند که حدود 4500 میلیارد تومان است که البته باید توسط بانک‌ها بررسی شود.

وی افزود: امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس به این نتیجه رسیدیم که این فرصت به مردم و تولید کنندگان حقیقی و حقوقی بدهیم تا از این طرح استفاده کنند. لذا مقرر شد تا نامه مشترکی با امضای من و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خدمت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته شود تا از آن مجمع بخواهیم این فرصت را تا پایان سال تمدید کنند تا همه کسانی که نسبت به موضوع بدهی و مبلغ بدهی خود ایراد دارند، بر مبنای این مصوبه قانونی مشکل خود را رفع کرده و بدهی‌شان را پرداخت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: هدف ما آن است که بهره مرکب و ربح مرکب را از مردم نگیریم که این موضوع سیاست بانک مرکزی بوده و از ابتدای سال جاری هم نحوه امهال را ابلاغ کرده‌ایم ضمن اینکه امیدواریم همه تولید کنندگان و افرادی که از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند از این مزایا در چارچوب مقررات شرع اسلامی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول