اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی برای بازه‌های 40 تا 50 روزه خواهد بود

در ترم مهر، دانشجویان در بازه‌های زمانی 40 تا 50 روزه در خوابگاه‌ها پذیرش می‌شوند. دانشگاه‌ها، ظرفیت قابل اسکان در خوابگاه‌‌ها با رعایت فاصله فیزیکی را اعلام می‌کنند و متناسب با ظرفیت اعلامی دانشجوها طبق اولویت پذیرش می‌شوند.

پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی برای بازه‌های 40 تا 50 روزه خواهد بود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست خبری ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و برنامه های این صندوق در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ برگزار شد.

مطیعی در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اینکه در ترم قبل، صندوق رفاه دانشجویان برای کمک به دانشجویان ساکن در خوابگاه های خودگردان وام بلاعوض پرداخت کرد، آیا امسال هم این وام پرداخت خواهد شد؟ گفت: پرداخت وام بلاعوض برای صندوق بسیار سخت است و صندوق منابع خاصی برای این کار ندارد و این رویه دیگر پرداختی های صندوق را هم با مشکل مواجه می کند.

وی ادامه داد: در ترم قبل به مدت ۳ ماه اقساط و اجاره بها را به تاخیر انداختیم؛ اجاره خوابگاه دانشجویان در دانشگاه های دولتی را به اندازه همان ۲۰ تا ۳۰ روزی که در خوابگاه ساکن بودند دریافت کردیم و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه در شهرهای بزرگ و مبلغ ۳۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه در شهرهای کوچک به صورت بلاعوض به دانشجویان ساکن در خوابگاه های خودگردان پرداخت شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه صندوق منابع خاصی برای پرداخت وام بلاعوض ندارد، گفت: اکنون هم دریافت اقساط وام از دانشجویان شاغل و دانشجویان دارای معوق زیاد را در اولویت قرار داده ایم. زیرا برخی از دانشجوها ۲۰ و حتی ۵۰ قسط معوق دارند.

وی در این نشست با اشاره به تسهیلات خوابگاهی ترم قبل و ترم جدید، اظهار داشت: در ترم جدید خوابگاه های دانشجویی به صورت چرخشی بین دانشجویان تقسیم می شود.

وی گفت: دانشگاه‌ ها باید ۳۰ و حداکثر ۵۰ درصد از ظرفیت خوابگاه‌ های خود را استفاده کنند. یعنی تعداد افراد حاضر در یک اتاق حداقل نصف می شود.

*پذیرش دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی برای بازه های ۴۰ تا ۵۰ روزه خواهد بود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: نکته مهم این است که دانشجویان در ترم جدید فقط به اندازه ۴۰ تا ۵۰ روزی که به صورت چرخشی در خوابگاه حضور دارند شهریه خواهند پرداخت.

مطیعی گفت: دانشگاه ‌ها، ظرفیت قابل اسکان در خوابگاه را با حفظ فاصله فیزیکی در خوابگاه‌ ها برآورد می‌ کنند و متناسب با ظرفیت اعلام شده دانشجویان براساس اولویت اسکان در خوابگاه‌ ها پذیرش می شوند؛ برای مثال دانشجویانی که دارای درس عملی، پایان نامه، کارگاه و آزمایشگاه یا نزدیک به دفاع هستند در اولویت اسکان قرار می گیرند.

*خیرین برای ارتقا ۹۵ خوابگاه پیش قدم شدند

مطیعی از مشارکت خیرین آموزش عالی برای ارتقا، تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشگاه‌ ها خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان با سهم مشارکت ۳۰ درصدی خیرین، سهم مشارکت ۳۰ درصدی دانشگاه و سهم مشارکت ۴۰ درصدی صندوق رفاه دانشجویان دیده شده است. مشارکت خیرین در ارتقا، تعمیر و تجهیز ۹۵ خوابگاه از ۱۲۵ خوابگاه سطح ۴ و ۵ خواهد بود.

وی گفت: همچنین خیرین برای ایجاد ۱۰۰ بنگاه اشتغال زایی در کنار دانشگاه ها اعلام آمادگی کرده اند و بازاریابی تولیدات دانشجویی را هم متقبل می شوند.

مطیعی همچنین به راه اندازی درگاه مشارکت خیرین اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات همیشگی خیرین این بود که می خواستند بدانند مبالغ در چه مواردی هزینه می شود و در این سامانه این امکان فراهم شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای ارتقا ۱۴۱ آشپزخانه دانشگاهی و احداث ۱۳ آشپزخانه جدید خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول