اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دماوند دفتر پلیس+۱۰ ندارد/ طی مسافت ۲۰ کیلومتری برای دریافت خدمات الکترونیک پلیس

وجود نداشتن دفتر پلیس+۱۰ در دماوند نارضایتی مردم را در پی داشته و این در حالی است که شهر دماوند با همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به عنوان مرکز شهرستان محسوب می‌شود.

دماوند دفتر پلیس+۱۰ ندارد/ طی مسافت  ۲۰ کیلومتری برای دریافت خدمات الکترونیک پلیس

خبرگزاری فارس از دماوند: شهرستان دماوند از پنج شهر دماوند، آبعلی، آبسرد، کیلان و رودهن تشکیل شده که شهر دماوند به عنوان مرکز شهرستان محسوب می‌شود.

یکی از نیازهای ضروری شهروندان در هر منطقه‌ای استفاده از خدمات دفاتر پلیس+۱۰ است چرا که پاسخگوی نیازهای مهمی هم‌چون خدمات وظیفه عمومی، گواهی‌نامه رانندگی، گذرنامه، خلافی خودرو، کارت سوخت، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی پروانه کسب و برخی موارد دیگر است.

 از این رو شهر دماوند با توجه به وسعت و جمعیت همچنین مرکز بودن شهرستان  نیاز دارد تا تمام امکانات اداری در اختیار شهروندان قرار بگیرد؛ اما متأسفانه چند ماهی می‌شود که عدم وجود  پلیس+۱۰ در شهر دماوند نارضایتی مردم را در برداشته و این شهروندان مجبورند برای انجام کارهای خود به شهر رودهن بروند.

با توجه به وسعت شهر دماوند و نبود مرکز پلیس+۱۰  این مشکل به یک معضل تبدیل که بارها توسط مردم به مسؤولان وقت اطلاع داده شده اما متأسفانه هیچ فعالیتی از سوی آن‌ها انجام نگرفته است.

 به دنبال زودتر افتتاح شدن دفتر پلیس+۱۰ هستیم

مهدی حیدری فرماندار شهرستان ری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این خصوص اظهار کرد: این دفتر به دلیل اینکه نمی‌توانست به مردم خدمات دهد و در کار خود دچار مشکل شده بود از چند ماه پیش بسته شده است.

 وی با اشاره به پیگیری‌ها برای استقرار مرکز پلیس+۱۰ در شهر دماوند، ادامه داد:  تمام مکاتباتی که مربوط به شهرستان دماوند بوده انجام شده و فرد متقاضی این مرکز نیز به نیروی انتظامی معرفی شده و مورد تأیید قرار گرفته شده است.

 فرماندار شهرستان دماوند، اضافه کرد: به دنبال زودتر افتتاح شدن این دفتر هستیم تا کار شهروندان به سهولت در شهرستان دماوند انجام شود اما بعضی از نامه‌ها و تأییدیه‌ها مربوط به استان است که باید از طرف آن‌ها با سرعت انجام گیرد.

طی مسافت طولانی، اتلاف وقت، پرداخت هزینه‌های زیاد و خطر ابتلا به کرونا

مهدی نورمحمدی یکی ازشهروندان دماوندی در این مورد به خبرنگار فارس گفت: شهر دماوند از وجود پلیس+۱۰ محروم بوده و همشهریانی که برخی امورات خود را از طریق این دفاتر انجام می‌دهند، مجبور هستندعلاوه بر صرف زمان ارزشمند خود، به شهرهای رودهن و گاهاً تهران رفته و هزینه‌های زیادی را صرف کنند، لذا ضروری است مسؤولان شهر دماوند نسبت به راه‌اندازی دفتر خدماتی پلیس+۱۰ در این شهر توجه ویژه‌ای داشته باشند و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند که راه‌اندازی این دفتر موجب اشتغال چند نفر از جوانان این شهر نیز خواهد شد.

زهرا رضایی، یکی دیگر از شهروندان دماوند در این خصوص اظهار کرد: تنها دفتر پلیس+۱۰ شهرستان به دلایل نامعلومی مدت‌ها است که دیگر خدمات ارائه نمی‌دهد؛ وجود این دفتر یکی از نیازهای اساسی شهرستان است، بسیاری از خانواده‌ها برای فعالیت‌های خود به شهر رودهن مراجعه می‌کنند که در ایام گرم و سرد سال با وجود کمبود وسایل نقلیه سختی و خستگی پیمودن مسافت طولانی را تحمل می‌کنند و از همه مهم‌تر در این دوران کرونایی، تهدید سلامتی شهروندان به علت ازدحام جمعیت در دفتر رودهن بر آن اضافه شده است و مشکلات فراوان دیگری را به همراه دارد.

وی افزود: انجام کارهای روزمره مانند تعویض گواهینامه، کارت ملی، روادید و دیگر کارها که همه مردم دچار آن هستند، تأسیس و ایجاد این دفتر را ضروری می‌کند.

محمد نوایی که این روزها پس از پایان تحصیل پیگیر تعیین تکلیف سربازی است، ابراز کرد: ما ساکن جیلارد دماوند هستیم، متأسفانه در شهر دماوند پلیس+۱۰ وجود ندارد و باید برای گرفتن دفترچه و سایر اقدامات لازم تا شهر رودهن بروم تا کارهای خود را انجام بدهم و چندی پیش هم برای تمدید گواهینامه پدرم مجبور شدیم همین مسیر را طی کنیم؛ مسؤولان باید فکری برای این موضوع کنند تا مردم مجبور نباشند راه و هزینه زیادی را در این روزهای سخت متحمل شوند.

به گزارش فارس، در گذشته شهرستان دماوند دارای دو دفتر پلیس+۱۰  بود که در دو بخش مرکزی به مرکزیت شهر دماوند و بخش رودهن به مرکزیت شهر رودهن خدمات ارائه می‌کردند اما اواخر شهریور ماه ۹۸، یکی از دفاتر در بخش مرکزی به مرکزیت شهر دماوند تعطیل شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول