اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

طرح پرورش ماهی در قفس در کنگان افتتاح شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های مهم و بسیار اثرگذار در استان بوشهر است که با همکاری بخش خصوصی و دولتی و در راستای تحقق شعار سال انجام خواهد شد.

طرح پرورش ماهی در قفس در کنگان افتتاح شد

علی بازدار در حاشیه افتتاح طرح طرح پرورش ماهی در قفس در کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های مهم و بسیار اثرگذار در استان بوشهر است که با همکاری بخش خصوصی و دولتی و در راستای تحقق شعار سال انجام خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: این طرح شامل چهار قفس 125 تنی است که سالانه 500 تن ماهی را تولید خواهد کرد.
بازدار بیان کرد: با توجه به جهش تولید 400 هکتار زمین در بحث پرورش میگو در شهرستان کنگان پیش بینی شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: میزان میگو استحصال از دریا تا پایان 17 شهریور 99 قریب یک هزار و 800 تن بوده که نسبت به سال‌های قبل افزایش 65 درصدی صید را داشتیم.

وی افزود: پیش بینی ما برای امسال هزار و 400 تن بوده که تا کنون 400 تن بیشتر صید شده و پیش بینی می‌شود صید امسال از مرز دو هزار تن عبور کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کنگان نیز گفت: رعایت مسائل زیست محیطی در دریا و در آینده در خشکی در این پروژه پیش بینی شده است.

غلامحسین زیبا افزود: این پروژه تاثیری روی حریم 60 متری نخواهد داشت و در حریم 60 متری هیچ گونه زمینی واگذار نخواهد شد.

وی بیان کرد: انتقال دانش به نیروهای بومی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بومی در حوزه پرورش ماهی در قفس و میگو از برنامه‌های دولت در این شهرستان است.

معاون فرماندار کنگان عنوان کرد: واگذاری اراضی به متقاضیان در بحث پرورش میگو با هدف اشتغالزایی و تولید گام بعدی در شهرستان کنگان خواهد بود.

سرمایه گذار و مجری طرح پرورش ماهی درقفس شهرستان کنگان نیز گفت: این طرح در 2 و نیم مایلی کنگان با سرمایه ثابت 100 میلیارد ریال و سرمایه در گردش 60 میلیارد ریال اجرا شده است.

حمیدرضا پیش آهنگ با بیان اینکه حجم تولید در فاز اول سالیانه 500 تن ماهی سی بأس آسیایی است بیان داشت: با اجرای این طرح برای 16 نفر بصورت مستقیم و برای 60 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول