اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باد شدید در 15 استان/رگبار باران و هشدار بالا آمدن آب رودخانه‌ها‌ در 10 استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و شب در 15 استان از جمله‌ اردبیل، زنجان، البرز، قم، قزوین، تهران، گلستان و خراسان رضوی،‌ سرعت باد افزایش می‌یابد و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

باد شدید در 15 استان/رگبار باران و هشدار بالا آمدن آب رودخانه‌ها‌ در 10 استان

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: امروز دریای خزر مواج و متلاطم است، همچنین از امروز تا پنج‌شنبه، دما در نوار شمالی کشور 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

وی گفت: امروز رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت را در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، برخی مناطق اردبیل و در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و شب سرعت باد در استان‌های آذربایجان شرقی،‌ اردبیل، کرمانشاه، ایلام، کردستان، زنجان، البرز، قم، قزوین، تهران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی،‌خراسان شمالی و شمال اصفهان افزایش می‌یابد و در برخی ساعات وزش باد شدید نیز پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: فردا 19 شهریور در استان‌های گلستان، خراسان شمالی،‌ مازندران، اردبیل، شمال غرب خراسان رضوی‌ و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، همچنین در ساعات بعدازظهر و شب، در غرب هرمزگان و استان‌های واقع در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی نظیر فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این شرایط روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، سمنان و البرز نیز حاکم خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه 19 شهریور ‌بارندگی و در مناطق مرتفع  رگبار باران و رعدبرق گاهی توام با تندبادهای لحظه‌ای و برخورد صاعقه‌ در ارتفاعات استان‌های گلستان، مازندران و سمنان، شمال آذربایجان غربی، شرق خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، غرب و جنوب شرق فارس و غرب هرمزگان و روز پنج شنبه در ‌شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس و غرب هرمزگان پیش‌بینی ‌می‌شود؛بنابراین احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و جاری شدن مسیل‌ها و اخلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد که توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد، چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها و تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز، در دستور کار باشد.

اصغری افزود: در روزهای پنج‌شنبه 20 شهریور تا شنبه 22 شهریور در برخی نقاط شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی جنوبی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید گاهی گرد و خاک خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 25 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول