اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه سفیر آلمان را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه،‌ سفیر آلمان را برای اعتراض به اتهام‌زنی‌های اخیر این کشور درخصوص مسمومیت یک چهره مخالف کرملین، احضار کرد.

روسیه سفیر آلمان را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گزا آندریاس فون‌ژیر» سفیر آلمان در مسکو، امروز (سه‌شنبه) به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که فون‌ژیر را برای اعتراض درباره اتهام‌زنی‌های اخیر آلمان به مسکو درباره مسمومیت «آلکسی ناوالنی» از مخالفان کرملین، احضار کرده است.

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است که یکی از رهبران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بود.

او روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خود نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

دولت آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می‌دهند «آلکسی ناوالنی» ۴۴ ساله توسط عامل اعصاب مسموم شده است.

مسکو این اتهامات را رد کرده و گفته حیرت‌آور است که  برلین قبل از تماس مستقیم با روسیه مسئله را با اتحادیه اروپا، ناتو و طرف‌های ثالث در میان گذاشته است.

روز گذشته همچنین «بیمارستان شاریت» که که ناوالنی از ماه گذشته میلادی در آن بستر بوده اعلام کرد وضعیت او بهبود یافته و دستگاه‌های تنفس مصنوعی از بدون او جدا شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول