اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ظریف پس از دیدار با همتای هندی: تعامل فعال با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت ماست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشریح موضوعات مورد گفت‌وگویش با همتای هندی، تعامل با همسایگان را اولویت اصلی دو کشور خواند.

ظریف پس از دیدار با همتای هندی: تعامل فعال با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت ماست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف»وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) پس از دیدارش با همتای هندی در توییتی، تعامل فعال با همسایگان را اولویت اصلی دو کشور خواند.

وی در توییتی در این خصوص نوشت: از میزبانی همتای هندی خود «سوبرامانیام جایشانکار» در تهران برای گفت‌وگوهای امروز خرسند شدم. درباره گسترش روابط دوجانبه و تجارت مذاکره کرده و در خصوص مسائل مهم منطقه به تبادل نظر پرداختیم.

ظریف در ادامه نوشت: تعامل فعال با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت ماست.

 

 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران از این سفر خبر داد و گفت:‌ فردا (سه‌شنبه) وزیر خارجه هند که در سفری به روسیه در اجلاس شانگهای عازم مسکو است چند ساعتی در تهران توقف و ملاقاتی با ظریف خواهد داشت. 

سخنگوی وزارت خارجه امروز هم در توییتی با اشاره به دیدار وزیر خارجه هند با ظریف نوشت: در طی گفت‌وگوها، دو طرف بر اراده خود برای گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه در همه ابعاد تأکید کردند.

«راجنات سینگ» وزیر دفاع هند نیز در هفته جاری سفری به تهران داشت. وی در پیامی که در صفحه توئیتر بعد از دیدارهای خود منتشر کرد، با اشاره به سفر خود به ایران و دیدار با سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نوشت: «دیدار بسیار پربار و مفیدی با وزیر دفاع ایران، سرتیپ امیر حاتمی در تهران داشتم. ما درباره موضوعات امنیت منطقه‌ای از جمله افغانستان و دیگر مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو کردیم».

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند اول دی ماه ۱۳۹۸ برای دیدار دوجانبه و شرکت در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و هند به تهران سفر کرد و با حضور در محل وزارت خارجه ایران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت. 

محمدجواد ظریف نیز به منظور شرکت در نشست سالانه گفت‌وگوهای «رایسینا» ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸ به دهلی‌نو رفت و در این سفر در یک صبحانه کاری با «سوبرامانیام جایشانکار» همتای هندی در دهلی‌نو ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه به ویژه در حوزه اقتصادی و شرایط منطقه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

وزرای خارجه ۲ کشور آبان و مهر ماه سال گذشته (۱۳۹۸) نیز به ترتیب در باکو و نیویورک با یکدیگر دیدار کرده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول