اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای غایبان شورای فرهنگ عمومی نهاوند

پیشنهاد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای غایبان جلسه شورای فرهنگ عمومی نهاوند به تصویب رسید.

جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای غایبان شورای فرهنگ عمومی نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ظهر امروز شورای فرهنگ عمومی نهاوند پس از یک وقفه چهار ماه در سال جاری برگزار شد، در این جلسه امام جمعه نهاوند مثل قبل بر تشکیل به موقع جلسات و حضور موثر اعضا در آن تأکید کرد.

پیرو این حساسیت و با توجه به لزوم تشکیل به موقع جلسات و شرکت اعضا در آن مصوب شد چنانچه هر کدام از اعضا بدون عذر موجه در جلسه شرکت نکنند ۲۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند تا در امور خیریه صرف شود.

فرماندار نهاوند در این جلسه گفت: شورای فرهنگ عمومی باید به مسائل و مشکلات جامعه نگاه تخصصی داشته باشد تا موجبات کاهش بسیاری از مشکلات و آسیب‎ها فراهم شود.

مراد ناصری با اشاره به جایگاه و نقش مسائل فرهنگی و اجتماعی در رفع بسیاری از مشکلات جامعه گفت: ظرفیت‌شناسی، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی دستگاههای مختلف فرهنگی نقش مهمی در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان ایفا می‌کند که لازم است با دیدگاه کارشناسانه به این موضوع نگاه شود.

وی بر لزوم برگزاری شورای فرهنگ عمومی در بخش‌های تابعه شهرستان تاکید کرد و افزود: می‌توان از ظرفیت بخشداران، شوراهای بخش و ائمه جماعت روستاها در رفع مشکلات فرهنگی استفاده کرد.

فرماندار نهاوند کرونا را اصلی‌ترین مشکل فعلی جامعه عنوان کرد و افزود: توجه به مسایل اجتماعی کرونا مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، فرهنگسازی برای استفاده از ماسک و رعایت دیگر موارد بهداشتی در کنار مشکلات اقتصادی موضوعاتی هستند که باید مد نظر قرار گیرد و در شورا به بحث گذاشته شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند نیز با بیان اینکه باید با فرهنگسازی و استفاده از روش‌های قانونی و برخورد مقتدرانه جلوی ترویج پدیده‌های نابهنجار گرفته شود گفت: نگاه نرم‌افزاری در حوزه فرهنگ لازم و ضروری است.

علی مختاری افزود: اگر عفاف و حجاب در شهرستان مشکل دارد و یا جهیزیه‌های سنگین به یک اپیدمی تبدیل شده و در کاهش ازدواج تاثیرگذار است، باید نسبت به ریشه‌یابی این پدیده‌ها اقدام شود.

وی تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی و گرایش جوانان به فرهنگ‌های غیربومی موضوعاتی است که باید با ارائه راهکار به این موضوعات در جلسات شورای فرهنگ عمومی پرداخته شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول