اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

حکم تخلیه برای مستاجران صادر نشده/امکان ثبت اعتراض در سامانه تسهیلات ودیعه وجود دارد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه از زمان پیگیری موضوع تعیین نرخ قیمت اجاره و الزام به تمدید قرارداد‌ها، مسئله صدور حکم تخلیه را شاهد نبودیم و به نظر می‌رسد نرخ‌های افزایش هم بر این اساس رعایت شده است.

حکم تخلیه برای مستاجران صادر نشده/امکان ثبت اعتراض در سامانه تسهیلات ودیعه وجود دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شب گذشته 17 شهریورماه سال جاری، پروانه اصلانی،  در گفتگو با برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر به ارائه توضیحاتی درباره جزئیات ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن و همچنین تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت.

اصلانی در پاسخ به سوالی در خصوص کمک وزارت راه و شهرسازی به مستاجران گفت: با توجه به اینکه در ابتدای شیوع کرونا تصور می‌شد که این بیماری در مدت کوتاهی کنترل می‌شود، بنابراین یک مهلت 2 ماهه خودکار برای قرارداد‌های اجاره تدارک دیدیم تا مستاجران در آن مقطع برای یافتن مسکن با مشکلی مواجه نشوند.

*حکم تخلیه برای مستاجران صادر نشده است

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در ارتباط با برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور پگیری ضعیت مستاجران، تاکید کرد: در مرحله بعد به موضوع تعیین نرخ قیمت اجاره و الزام به تمدید قرارداد‌ها ورود کردیم که خوشبختانه از زمان پیگیری این طرح، مسئله صدور حکم تخلیه را شاهد نبودیم و به نظر می‌رسد نرخ‌های افزایش هم بر این اساس رعایت شده است.

وی با اشاره به جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن، ادامه داد: اقدام سوم هم پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران بود که مبالغ این وام را در سه مبلغ دسته بندی کردیم؛ در این راستا، وام ودیعه مسکن در تهران ۵۰ میلیون، در سایر کلانشهر‌ها ۳۰ میلیون و در شهر‌های دیگر ۱۵ میلیون تعیین شده است که تسهیلات با شرایط قانون ساماندهی و با احراز شرایط متقاضیان اختصاص می‌یابد.

*70 هزار نفر نسبت به بارگذاری مدارک برای دریافت تسهیلات ودیعه اقدام کردند

اصلانی در تشریح ضمانت‌های مورد نیاز این وام گفت: سعی کردیم تا جای ممکن تسهیلی برای پرداخت‌ها ایجاد کنیم و به گواهی کسر از حقوق، کسر از مستمری و ارائه چک یا سفته اکتفا کرده ایم. ضمن اینکه دریافت کنندگان وام ۱۵ میلیون و کمتر نیازی به آوردن ضامن ندارند.

این مقام مسئول، با اشاره به فرآیند ثبت اعتراض متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: در سامانه امکان اعتراض برای افرادی که در مرحله اول رد شده‌اند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در پاسخ به سوالاتی پیرامون تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: 337 هزار متقاضی در مرحله اول تسهیلات ودیعه مسکن مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که از این تعداد، تاکنون 70 هزار نفر به ارائه مدارک و بارگذاری آن در سایت اقدام کرده‌اند.

اصلانی، ادامه داد: از متقاضیان مورد تایید خواهش می‌کنم ظرف مدت 4 روز آینده نسبت به تکمیل ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول