اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی بالای 90 درصد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که این بنیاد آمادگی دارد تا پروژه‌های عمرانی بالای 90 درصد در کشور را به اتمام برساند.

اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی بالای 90 درصد

علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در نشست امروز سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضفعان به همراه رئیس بنیاد علوی در کمیسیون حضور پیدا کردند و رئیس بنیاد مستضعفان گزارشی را از عملکرد و برنامه‌های این بنیاد به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد که برنامه این بنیاد رفع محرومیت و فقرزدایی از جامعه است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در این جلسه رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد که 500 هزار بسته معیشتی به ویژه در دوران کرونا هر یک به ارزش 200 هزار تومان توسط این بنیاد بین اقشار نیازمند توزیع شده و 200 میلیارد تومان نیز کمک نقدی از سوی بنیاد مستضعفان به کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارائه شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: رئیس بنیاد مستضعفان گفت که این بنیاد آمادگی دارد تا در صورت موافقت مجلس و دولت در تکمیل پروژه‌های عمرانی بالای 90 درصد در سال 1400 شرکت کند و ظرف مدت 8 ماه تا یک سال این پروژه‌ها را به اتمام برساند.

وی افزود: فتاح همچنین خواستار تخصیص ردیف اعتباری برای محرومیت زدایی از جامعه در قانون بودجه سالیانه کل کشور شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در ادامه جلسه امروز معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاونین خود در جلسه حضور یافت و توضیحاتی را درباره حوزه کاری خود به نمایندگان ارائه کرد.

بابایی خاطرنشان کرد: نمایندگان در این جلسه نسبت به عملکرد اتاق تعاون انتقاد داشتند و عنوان کرد که یکی از موانع پیش روی بخش تعاون خود اتاق تعاون است که اقدامات لازم را در این حوزه ندارد.

وی افزود: سهم تعاون از تولید ناخالص ملی کشور 4 درصد است که بنا بوده در قانون برنامه پنجم توسعه این میزان به 25 درصد برسد و ما امروز با میزان تعیین شده برای این منظور فاصله زیادی داریم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه موضوع سرمایه بانک توسعه تعاون نیز مطرح و بر این نکته تأکید شد که باید سرمایه این بانک افزایش یابد.

بابایی خاطرنشان کرد: در این جلسه بنا شد تا کمیته سه نفره‌ای متشکل از من (علی بابایی)، انصاری نماینده ممسنی و عباس گودرزی نماینده بروجرد مشکلات بخش تعاون را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را ظرف دو هفته آینده به کمیسیون اجتماعی ارائه کنیم.

وی در پایان گفت: همچنین بنا شد تا ظرف دو هفته آینده نشستی با حضور اعضای کمیسیون در بنیاد مستضعفان برای رسیدگی به مشکلات این بنیاد برگزار شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول