اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

محاکمه دو تن از متهمان فرار مالیاتی و پولشویی در شیراز

دادگاه بررسی جرائم دو تن از متهمان فرار مالیاتی، پولشویی، احتکار خودرو و خرید و فروش غیرقانونی ارز در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز برگزار شد.

محاکمه دو تن از متهمان فرار مالیاتی و پولشویی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، دادگاه رسیدگی به اتهامات دو تن از متهمان اخفای درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی، فرار مالیاتی و پولشویی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز و به تصدی دادرس این شعبه و با حضور متهمان و وکلای آنها، نماینده دادستان و نمایندگان اداره کل امور مالیاتی استان فارس برگزار شد.

در ابتدای جلسه این دادگاه که به صورت علنی برگزار شد، نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز، ضمن قرائت کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز،  از دادگاه رسیدگی کننده مجازات قانونی را خواستار شد.

در ادامه دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز در خصوص جرائم متهمان ردیف اول و دوم این پرونده گفت: متهم ردیف اول ک. ع که پیش از این دارای سمت سازمانی نیز بوده است، در این پرونده متهم به فرار مالیاتی به مبلغ بیش از ۷۷۲ میلیون تومان، پولشویی به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان و همچنین اخلال در نظام اقتصادی از طریق خرید و فروش و احتکار عمده خودرو و خرید و فروش غیرقانونی ارز می باشد.

امیر بذرگر به تشریح دیگر اتهامات متهم ردیف اول از جمله احتکار عمده خودرو، خرید و فروش غیرقانونی و خارج از شبکه ارز پرداخت و گفت: متهم پرونده در زمان التهاب بازار ارز، مبلغ بیش از دو میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان و همچنین بابت احتکار خودرو بیش از ۲۲۱ میلیون تومان به بیت المال ضرر و زیان وارد کرده است و از دیگر اتهامات وی نیز فروش غیرقانونی ارز و دریافت ربا به مبلغ بیش از ۱۸۷ هزار دلار آمریکا می باشد.

وی افزود: متهم ردیف دوم پرونده، متهم به اخلال غیرعمده در نظام اقتصادی از طریق خرید و فروش و احتکار عمده خودرو در زمان ملتهب بودن بازار می باشد.

دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز خاطرنشان کرد: متهم ردیف دوم، صاحب امتیاز نمایندگی خودرو بوده و با همکاری برخی از مدیران و متهم ردیف اول در زمان التهاب بازار خودرو و در وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی کشور و در شرایطی که خرید یک دستگاه خودرو از کارخانه برای مردم آرزوی دست نیافتنی بوده، سبدهای چند صدتایی خودرو خریداری کرده است.

بزرگر بیان کرد: این متهم  با اخلال غیرعمده در نظام اقتصادی و تولیدات مورد نیاز کشور از طریق خرید و فروش و احتکار عمده خودرو در زمان ملتهب بودن بازار، مبلغ بیش از ۵۳۵ میلیون تومان همچنین با پولشویی تقسیط شده در مجموع به مبلغ ۵۳۵ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان به بیت المال زیان وارد کرده و همچنین متهم به فرار مالیاتی به مبلغ بیش از ۷۷۲ میلیون تومان می باشد.

  بر اساس تحقیقات مقدماتی از سوی شعبه ۱۰ بازپرسی، ادله، شواهد، اظهارات متهمین، اقرارات و نظریات هیئت ۳ نفره کارشناسان رسمی دادگستری یکی از صرافان شیراز که هم اکنون متواری می باشد، بیش از ۱۷۴ هزار دلار آمریکا را به متهمین ردیف اول و دوم پرداخت شده است.

گفتنی است در این جلسه، دادگاه رسیدگی به جرائم پرونده پولشویی و فرار مالیاتی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز، دو تن از متهمین این پرونده به همراه وکلای خود در جلسه دادگاه حاضر و متهمین این پرونده پس از تفهیم اتهام ضمن حضور در جایگاه متهمین به دفاع از اتهامات انتسابی خود  پرداختند و وکلای مدافع این دو متهم نیز با ارائه لوایح از موکلین خود دفاع کردند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول