اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نماینده اتاق بازرگانی بندرعباس در غرب هرمزگان معارفه شد/ افتتاح نمایندگی اتاق بازرگانی مرکز هرمزگان در بندرلنگه

دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی بندرعباس در غرب هرمزگان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افتتاح شد.

نماینده اتاق بازرگانی بندرعباس در غرب هرمزگان معارفه شد/ افتتاح نمایندگی اتاق بازرگانی مرکز هرمزگان در بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، مراسم افتتاح  نمایندگی اتاق بازرگانی بندرعباس در غرب هرمزگان عصر سه‌شنبه با حضور ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به همراه خلیل قاسمی مدیر کل صنعت معدن و تجارت هرمزگان، علی نیکویی فرماندار شهرستان بندرلنگه و محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس و جمعی از مسؤولان، تجار و بازرگانان شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

در حاشیه آیین افتتاحیه، بدر دریابان نیز از سوی اتاق بازرگانی بندرعباس بعنوان نماینده تام‌الاختیار این اتاق در غرب هرمزگان معرفی شد.

محمد رضا صفا در حاشیه افتتاح این اتاق، اظهارکرد: تجارت ابزارهای مختلفی دارد و دستور اکید استاندار هرمزگان به اتاق بازرگانی نیز این است که ابزارهای تجارت را برای بازرگانان وتجار هم در کشور خودمان وهم در کشورهای همسایه تسهیل کنیم.

وی با اشاره به قدمت تأسیس اتاق بازرگانی در بندرلنگه، اظهار کرد: اتاق بازرگانی بندرلنگه دومین اتاق بازرگانی کشور بوده که حدود ۸۰سال پیش توسط تجار به نام این منطقه قبل از اتاق بازرگانی بندرعباس راه‌اندازی شده بود و با گذشت زمان، تجار معروف که در بندرلنگه دارای اسم و رسمی بودند بنا به دلایلی از این بندر مهاجرت کردند و به تدریج این اتاق در این شهر تاریخی تعطیل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، بیان داشت: با توجه به رونق تجارت در بندرلنگه یکی از اهداف ما احیا و احداث اتاق بازرگانی در بندرلنگه با کدینگ مستقل است که با پیگیری و همت غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و همراهی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس ساختمانی بدین منظور در این شهر خریداری شد.

در ادامه بدر دریابان نماینده اتاق بازرگانی بندرعباس در غرب هرمزگان ؛اظهار کرد: بدر دریابان در کارگروه صادرات غیر نفتی خطاب به معاون امور اقتصادی استاندار هرمزگان با اشاره به مشکلات تجار و بازرگانان این بندر، اظهار کرد: عدم تخصیص ارز به موقع باعث شده که بازرگانان به منظور پرداخت هزینه‌های سنگین انبارداری کالا در گمرک و هزینه‌های جابجایی کالا و پایین آمدن کیفیت کالا با ماندن در محوطه باز گمرک و در زیر گرمای شدید منطقه با مشکل روبرو شوند لذا برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود نماینده بانک مرکزی جهت تسهیل در امر پرداخت به‌موقع تخصیص ارز در مرکز استان یا شهرستان مستقر شود.

وی به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرکنگ اشاره کرد وگفت: با عنایت به قول مساعد مسئوولان استانی و کشوری در سال‌های اخیر نسبت به ایجاد منطقه ی ویژه اقتصادی به منظور تهسیل در امر صادرات و واردات و رونق و پویایی اقتصاد واشتغال در غرب هرمزگان که در این رابطه در ضلع اسکله بندرکنگ در جهت تحقق تصمیمات فوق با همکاری بارزگانان و تجار منطقه محوطه‌سازی صورت گرفته و سوله مورد نظر ساخته شد ه لذا از معاون اقتصادی استاندار، تقاضامندیم با هماهنگی های قبلی با فرماندار نسبت به اعزام کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک استان جهت بازدید میدانی و تحقق قول‌های مساعدی که در این چند سال به مردم بندرکنگ داده شده دستور لازم دهند.

نماینده اتاق بازرگانی بندرعباس در غرب هرمزگان با اشاره به بیان داشت: با عنایت به قدمت گمرک بندرلنگه و اهمیت این بندر تاریخی در غرب استان هرمزگان به منظور امر صادرات و با توجه به بازدیدهای مکرر مسؤولان سازمان بنادر و دریانوردی استان وکشور با حضور نماینده غرب هرمزگان  واقعا حوضچه بندرلنگه جهت ورود کشتی‌ها و بارج‌های بالای 30هزار تن نیاز به لایروبی و توسعه دارد.

دریابان یادآور شد: در حال حاضر امر صادرات که یکی از نیازهای مبرم بازرگانان غرب هرمزگان می‌باشد با مشکل روبرو شده و حوضچه برای ورود کشتی‌های بزرگ امکان پذیر نیست و امر صادرات سنگ معدن و گچ و سایر مواد معدنی جهت حمل به کشور ذینفع قطر و هند مختل گردیده از معاون امور اقتصادی استاندار انتظار می‌رود نسبت به حل این مشکل چندین ساله شخصا ورود نمایند و با رفع مشکل لایروبی و توسعه‌ی اسکله بارزگانان غرب هرمزگان بتوانند با خیال آسوده نسبت به صادرات مواد معدنی و سایر کالاها فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/88028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول