اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سخنان اعضای شورا در حضور نماینده ولی‌فقیه چه بود؟

اعضای شورای اسلامی شهر همدان در حضور نماینده ولی‌فقیه در استان در صحن شورا دغدغه‌ها و مسائل خود را مطرح کردند.

سخنان اعضای شورا در حضور نماینده ولی‌فقیه چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان در صحن شورای اسلامی این شهر حاضر شد و دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر را شنید.

با عملکرد قابل دفاع میان مردم حاضر می‌شویم

کامران گردان، رئیس شورای‌ اسلامی شهر همدان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: شهرداری و شورهای شهر در دوره پنجم اعتقاد راسخ به تقویت مساجد و کمک گرفتن از آنها برای مدیریت شهری دارند به طوری که شورای محلات را با محوریت مسجد راه‌اندازی کردند.

وی با بیان اینکه در راستای تأکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان همواره عدالت محوری را مد نظر قرار دادیم افزود: در بحث عدالت‌محوری، سعی کردیم بودجه مشخصی را برای هر منطقه ببینیم تا عدالت رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: پیش از این وقتی وارد یک محله و مسجد می‌شدیم واهمه داشتیم که اگر از ما سوال شد چه کردید چه پاسخی دهیم، اما امروز می‌توانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای مناطق کمتر توسعه رخ داد،  رایگان کردن صدور پروانه ساخت دو نیم طبقه برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی و ساماندهی این مناطق بود.

گردان خاطرنشان کرد: همچنین در دوران شیوع ویروس ۵ میلیارد تومان در بحث عوارض اجاره بها و ... بخشیدیم تا به مردم فشار وارد نشود و البته با همت شهردار توانستیم این بخشایش‌ را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی در ایام مختلف در سطح شهر انجام شده است گفت: همدان در نصب تمثال مبارک شهدا بسیار پیشرو است، به طوری که این مهم مورد تقدیر شهید سلیمانی نیز قرار گرفت و به عنوان الگو برای سایر شهرها مطرح شد.

ثروت باید از راه تولید خلق شود نه از راه خرید و فروش زمین

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه ساده‌زیستی نماینده ولی‌فقیه در استان بر کسی پوشیده نیست که باید این فرهنگ در بین مسوولان ترویج یابد اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز این است که رانت باعث ثروت شده است در حالی که باید ثروت در تولید باشد اما متأسفانه این روند وجود ندارد.

علی رحیمی‌فر افزود: ثروت به جای اینکه به سمت تولید سوق یابد، به سمت زمین و به نام تغییر کاربری محقق می‌شود به طوری که تغییر کاربری باعث می‌شود برخی از افراد بتوانند یک‌شبه ثروت ثروتمند شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری نیز به دلیل نیاز به کسب درآمد و تأمین حقوق و مزایای پرسنل خود باید از مسیر تغییر کاربری استفاده کند تصریح کرد: این موارد باید در قانون اصلاح شود.

شهرداری همدان سهمی از اعتبارات دولتی و ملی نداشت

رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تلاشی که در شهر شده ناشی از همراهی اعضا و مدیریت شهری بوده است اظهار کرد: شهرداری خدمات بسیار خوبی در سال‌های اخیر ارائه کرده که به همین دلیل توقعات از آن نیز افزایش یافته است اما با این وجود سهمی از اعتبارات دولتی و ملی نداشتیم.

سیدمسعود عسگریان با بیان اینکه مدیران بسیاری آمدند و قول‌های زیادی دادند اما کمک و همراهی ندیدیم و با وجود مکاتبات، دریغ از کوچکترین کمک مالی که انجام شود تصریح کرد: امروز نیازمند کمک دستگاه‌های اجرایی هستیم و از مدیران و نمایندگان مجلس این انتظارات را داریم.

همدان کاندیدای شهر فعال

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی صورت گرفته از جمله افزایش سرانه‌های ورزشی شهر باعث شد همدان به عنوان کاندیدای شهر فعال انتخاب شود.

رضوان سلماسی با بیان اینکه حوزه فرهنگی شهرداری همدان بر اساس مصوبات اقدامات بسیار خوبی انجام داده است گفت: جشنواره شهروند برگزیده، استفاده مناسب از مجموعه‌ها مانند عین القضات و پیگیری برای ایجاد پایلوت شهر دوستدار کودک با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال انجام است.

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در همدان برگزار شود

رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان نیز خواستار برگزاری تجمع عظیم عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر مانند شهرهای دیگر شد و افزود: انتظار ما به عنوان نمایندگان مردم از شما این است که در سال‌های بعد در ایام عاشورا یک همدلی بین عزاداران حسینی ایجاد شود که یک چهره شاخصی از همدان داشته باشیم.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه همه مظلومان، ستمدیدگان و محروم دفتر نماینده ولی فقیه را ملجا و پناهگاه خود می‌دانند تصریح کرد: هرچند اعتبارات محدود است، اما یک مدیریت برنامه‌ریزی ایجاد شود که کمک‌های مردمی به خوبی و با عدالت توزیع شود.

کمبود لباس‌های مناسب شأن اسلامی در بازار همدان

نرگس نورالله‌زاده، رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه لباس‌ها و پوشش اسلامی در بازار بسیار کم است ادامه داد: در نهایت خانواده‌ها مجبور می‌شوند اجناسی را خریداری کنند که زیبنده نیست و بسیاری از آنها از این وضعیت گلایه‌مند هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه دغدغه اول جوانان ما شغل، ازدواج و مسکن است خاطرنشان کرد:  متاسفانه در استان و شهر ما اهتمام به جذب سرمایه‌گذاری نیست به طوری که سرمایه‌گذار فراری می‌شود.

حسین قراباغی با اشاره به اینکه در حال‌ حاضر مهمترین موضوع و مشکل اصلی شهر ما مباحث اقتصادی است گفت: قرار بود که گشایش اقتصادی صورت گیرد، اما در بحث خودرو و ملک گشایش اقتصادی صورت گرفت اما قیمت آنها افزایش یافت.

وی اظهار کرد: آقای استاندار خواستار انجام کار بزرگ هستند و ما نیز انجام دادیم، مانند پارک ۱۰۰ هکتاری، پارک ۲۴۰ هکتاری که جاده دسترسی آن انجام شده است، اما کار بزرگ همت بزرگ می خواهد، ما تمام توان خود ر گذاشتیم اما دستگاه‌های خدمات‌رسان هم باید به میدان بیایند.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول