اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

از حیثیت والیبال گنبدکاووس دفاع می‌کنیم/ به دنبال بازیکن‌سازی برای آینده هستیم

سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس با اشاره به آمادگی این تیم برای آغاز بازی‌های لیگ برتر، گفت: در مسابقات امسال از حیثیت والیبال گنبدکاووس دفاع خواهیم کرد.

از حیثیت والیبال گنبدکاووس دفاع می‌کنیم/ به دنبال بازیکن‌سازی برای آینده هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، والیبال واژه‌ای است که شاید در سراسر کشور تنها به عنوان یک رشته مهیج ورزشی و تفریحی به شمار رفته و عموم مردم به آن به عنوان یک بازی پرهیجان نگاه کنند، اما این واژه در شهرستان گنبدکاووس سرشار از مفاهیم و معانی عمیق تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و گاهی به عنوان یکی از ارکان اصلی هویتی شهر با زندگانی مردم در این منطقه نیز گره می‌خورد.

گنبدکاووس بدون تردید یکی از قطب‌های والیبال در کشورمان است که در سال‌های متمادی بازیکنان و مربیان بسیار قابلی را به تیم‌های ملی کشورمان معرفی و موجبات افتخارآفرینی‌های بسیاری ار نیز فراهم کرده است که گل سر سبد آنها را باید «فرهاد قائمی» عضو فعلی تیم ملی والیبال کشورمان دانست.

لیگ برتر والیبال کشورمان که چندین ماه است در تعطیلی به سر می‌برد از امروز 19 شهریور ماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد و هر چند بدون حضور تماشاگران کیفیت و هیجان کمتری خواهد داشت اما بالاخره انتظار والیبال دوستان را به پایان رسانیده و فعالیت خود را از سر می‌گیرد. از این رو در آستانه بازی نخست تیم «شهرداری گنبدکاووس» با تیم «شهداب یزد» در قالب رقابت‌های لیگ برتر والیبال کشور گفت‌و‌گویی صورت داده‌ایم با «عظیم جزیده» سرمربی تیم شهرداری گنبدکاووس تا پیرامون آخرین وضعیت این تیم اطلاعاتی را کسب کنیم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

* عطش بردن در تیم ما موج می‌زند

فارس: وضعیت تیم شهرداری گنبدکاووس را در حال حاضر چطور ارزیابی می‌کنید؟

جزیده: در سال جاری با توجه به سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار بر این شد با بازیکنان بومی خودمان لیگ امسال را برگزار کنیم. به همین دلیل تنها حدود پنج بازیکن بومی خوب گرفتیم و الباقی بازیکنان خود را از میان نوجوان و جوانان استان خودمان انتخاب کردیم. هدف ما این است که امسال با این بازیکنان کسب تجربه کرده و بازیکن‌سازی کنیم تا در سال‌های آتی مشکلی در حوزه بازیکن در پست‌های مختلف نداشته باشیم.

ما تمرینات خود را بیش از یک ماه پیش آغاز کرده‌ایم و به صورت فشرده در حال کار کردن هستیم، کاملا منظم تمرینات را پشت سر گذاشته و آماده بازی نخست لیگ برتر در برابر تیم شهداب هستیم و با توجه به حضور در تورنمنت چهارجانبه آمل آمادگی بازیکنان نیز نسبتا مطلوب است.

در طی هفته‌های اخیر افکار جدیدی را به تیم تزریق کرده‌ایم و همه اعضای تیم با فکر برد به میدان می‌آیند زیرا حس رقابت و عطش برد در تیم ما موج می‌زند تا از حیثیت والیبال گنبدکاووس دفاع کنیم.

فارس: چه جایگاهی را در پایان فصل برای تیم خود پیش‌بینی می‌کنید؟

جزیده: اینکه بگویم چه رتبه‌ای به دست می‌آوریم غیر حرفه‌ای است زیرا تیم جوان فراز و نشیب زیادی دارد و علاوه بر آن کرونا دغدغه‌های تیم را بیشتر کرده و هر امکانی وجود دارد که در کنار آن باید به عدم همراه داشتن هوادارانمان نیز توجه کنیم.

به طور کلی اما سیاست ما این است که تیم را در وهله نخست در لیگ برتر حفظ کنیم و بعد در میان خودمان به آرمانی که داریم یعنی غافلگیر کردن مردم گنبدکاووس و والیبال ایران عمل کنیم.

* استخوان‌بندی تیم را بسته‌ایم/ کل بودجه ما قیمت 2 بازیکن تیم‌های پرستاره است

فارس: از عملکرد تیم در نقل و انتقالات رضایت دارید؟ آیا بازیکن جدیدی نیز جذب می‌کنید؟

جزیده: ما تاکنون ۲۰ بازیکن جوان و بومی را در اختیار گرفته‌ایم و استخوان‌بندی تیم را شکل داده‌ایم اما باید بگویم که تیم ما، شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس خیلی تنها هستیم و خواهش ما این است که استاندار گلستان و فرماندار گنبدکاووس به ما کمک کنند.

در نقل و انتقالات خب طبیعتا اگر اقدامات یک ماه زودتر اقدام می‌شد می‌توانستیم امروز بازیکنان خوب و ملی پوش بومی خود را از جمله «میکائیل تاجر»، «سلیم چپرلی» و «اسماعیل مسافر» در جمع خود داشته باشیم و عملا یک تیم قلدر را ببندیم که متاسفانه نشد. اما به هر حال نظر ما این است که اگر بشود یک یا دو بازیکن سرشناس در صورت حمایت مسوولان استانی به تیم اضافه کنیم.

فارس: بودجه تیم شهرداری امسال چقدر بسته شده است؟

جزیده: نکته نخستی که باید به آن اشاره کرد این است که باید از شورای شهر و شهرداری که باعث شدند امسال نیز با وجود مشکلات اقتصادی بسیار چراغ والیبال را در شهر روشن نگه داشته شود، صمیمانه تشکر کرد.

نکته دوم اینکه برای حضوری قدرتمند و حرفه‌ای در مسابقات لیگ برتر هم نیازمند افزایش بودجه هستیم و هم افزایش سطح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نگرش حرفه‌ای‌تر در استان و شهرستان تا با اعتماد به یکدیگر و مودت و دوستی در سال‌های آتی برای حضور در بین چهار تیم اول تلاش کنیم.

امسال شاید کل بودجه ما به اندازه قیمت یک یا دو بازیکن تیم‌های بزرگ هم نباشد زیرا کلا بودجه تیم شهرداری گنبدکاووس اعم از قرارداد بازیکنان، کادر فنی و خدماتی و همه هزینه‌های سفر و اسکان و ... به ۳.۵ میلیارد تومان نمی‌رسد.

فارس: از میان بازیکنان شما کسی به بیماری کرونا دچار نشده است؟

جزیده: متاسفانه در آخرین تستی که از بازیکنان و کادر فنی تیم گرفته شده است به صورت شفاهی اعلام شده که یکی دو بازیکن غیر‌اصلی ما مشکوک به ابتلا هستند که چون جواب مکتوب و قطعی هنوز به ما نرسیده اجازه بدهید مدیرعامل و سرپرست محترم تیم نتیجه نهایی را به رسانه‌ها اعلام کنند.

* اجازه دهند 20 درصد هواداران به ورزشگاه‌ها بیایند

فارس: نبود تماشاگران چقدر بر روی عملکرد تیم شما تاثیر خواهد گذاشت؟

جزیده: ما هر روز ۱۵ دقیقه از روانی روی بازیکنان کار می‌کنیم تا این موضوع که ما فعلا تماشاگران را اختیار نداریم موجب تضعیف روحیه آنها نشود زیرا همه می‌دانند که اتمسفر و جو ورزشگاه برای ما یک امتیاز انکار ناشدنی بود.

به طور کلی بازیکن و تماشاچی مکمل هم هستند ولی متاسفانه بعد از سال‌ها آنها را به همراه نداریم و ضمن اینکه باید تائید کنیم ما از این بابت ناراحت هستیم اما امیدواریم شرایط به گونه‌ای شود که حداقل ۲۰ درصد هواداران در سالن حاضر شوند.

همه ورزشکاران و ورزش‌دوستان می‌توانند این سخن من را تائید کنند که با نبود تماشاگران ورزش روح خود را از دست می‌دهد چون هواداران کوهی بزرگ هستند که به اعضای تیم خود قوت قلب و دلگرمی می‌دهند.

فارس: خواسته شما از مسوولان و هواداران چیست؟

جزیده: تنها خواسته ما این است که مسوولان و هواداران به صورت پیوسته انرژی مثبت به تیم تزریق کنند و نگذارند هیچ حاشیه‌ای در کنار تیم ما به وجود بیاید که انرژی ما را بیهوده تلف کرده و بر روند مثبت تیم تاثیر منفی بگذارد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول