اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کرونا و مدادهای رنگارنگ جعبه مدادرنگی

کرونا هفت ماه است که با مداد «قرمز، نارنجی و زرد» نقش می‌زند؛ پس باید خودمان مراقب باشیم مداد سیاه را از جعبه مداد رنگی‌اش درنیاورد و رنگ سیاه بردل‌هایمان و آینده عزیزانمان نپاشد.

کرونا و مدادهای رنگارنگ جعبه مدادرنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، پس از گذشت یک ماه و نیم از پاشیده شدن رنگ سفید بر بوم کرونا در خوزستان، چند روزی است که قلم‌موی قرمز بر روی این بوم، این پا آن پا می‌کند.

در غفلت نقاشان تاکنون چهار شهر خوزستان را به رنگ خود درآورده نارنجی و زرد هم این‌بار سریع‌تر با او همراه شده‌اند. بوم، نقاشی، رنگ، قرمز، نارنجی، و سفید تعبیر زیبایی است اما همه می‌دانیم در ذات این تعبیر چه خطری نهفته و کمتر از جان آدمیزاد چیزی راضی‌اش نمی‌کند.

یک ماه و نیم پیش بود که مردم خوزستان همت کردند و ماسک بر روی صورت خود نمایان کردند و جان قرمزی کرونا را گرفتند اما در هیاهوی این خوشی کرونا باز پشت درب این استان آمده و آرام آرام در می‌زند و به داخل می‌خزد.

میهمان ناخوانده

میهمانی‌ها برقرار شدن، کرونا هم گرچه میهمان ناخوانده است اما در محفل‌ها نشست و شروع کرد به پذیرایی از خودش، ماسک‌ها که بر روی چانه‌ها نشست و یا بر بند رخت خانه‌ها آویزان ماند کرونا دوباره بر روی سینه خیلی‌ها نشست.

افزایش آمارها در خوزستان زنگ خطر را به صدا درآورده و دوباره خیلی‌ها نگران از سرنوشت خود و عزیزانشان هستند. فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفته: آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی با شیب کمی روبه افزایش است و آمار تا روز ششم شهریور ماه بصورت ثابت مانده بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزوده: از هفتم تا ۱۵ شهریور آمار مراجعه‌کنندگان از ۷۰۰ نفر به یک‌هزار و ۶۲ بیمار رسیده.

پس از اعلام وضعیت قرمز در آبادان، بهبهان، آغاجاری و امیدیه علی قمیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول از افزایش آمار موارد بستری در ناحیه شمال خوزستان خبر داد.

مجالی برای سفر

خوزستان هوایش گرم و طاقت‌فرسا است و علاوه بر شرایط آب‌وهوایی عوامل دیگری هستند که مردمانش در تابستان فرصتی دست‌وپا کنند برای تازه کردن روحشان و سفر به سایر استان‌ها.

خوزستان در ایامی سفید شد که اکثر مناطق خوش‌آب‌وهوای ایران در وضعیت هشدار و قرمز به سر می‌بردند و متأسفانه علی‌رغم هشدارهای متعدد مسؤولین جهت پرهیز از سفر، مردم برنامه مسافرت خود را به سال آینده موکول نکردند.

این شرایط تا جایی پیش رفت که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در هفته نخست شهریورماه اعلام کرد روند کاهشی مبتلایان و موارد بستری در خوزستان حاکم شده بود اما با توجه به سفر مردم عدم رعایت ساده‌ترین پروتکل‌های بهداشتی نگران افزایش آمار کرونا در خوزستان هستیم.

با باز شدن مدارس نگرانی‌ها در خوزستان چندین برابر شد و باوجود تمام هشدارها و پیش‌بینی‌ها از افزایش کرونا پس از بازگشایی مدارس زنگ آغاز تحصیلی نواخته شد.

کرونا و جعبه مدادرنگی

کرونا میهمان امروز و فرداهای ماست اما نمی‌توان کار و زندگی را تعطیل کرد پس باید برای جان یکدیگر ارزش قائل شویم و تا به ثبات رسیدن وضعیت از تصمیمات خطرناک جلوگیری کرد.

کرونا هفت ماه است که با مداد قرمز، نارنجی و زرد نقش می‌زند پس باید خودمان مراقب باشیم مداد سیاه را از جعبه مداد رنگی‌اش درنیاورد و رنگ سیاه بردل‌هایمان و آینده عزیزانمان نپاشد.

امروز سخت نفس کشیدن بر زیر ماسک‌های سفید می‌ارزد بر فراموشی رخت سپیدی که پوشیدنش آرزوی دخترکان سرزمینمان است.

امروز میهمانی و محفل خانگی نگرفتن می‌ارزد بر جانی که به خاطر لحظات‌ کوتاه کنار هم بودن از دست می‌رود، امروز تحمل فاصله‌ها می‌ارزد به عمری دوری و حبس شدن در چهارچوب خانه‌ها.

امروز که دنیا درگیر بحرانی ناشناخته شده می‌ارزد که برای جان هم ارزش قائل شویم و به احترام آرزوهای یکدیگر چند صباحی از دوست داشتن‌هایمان بگذریم تا دوباره رنگ سبز و سفید بر بوم نقاشی دنیا جولان دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول