اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروه ۷ از روسیه خواست عاملان «مسمومیت» ادعایی «ناوالنی» را محاکمه کند

وزیران خارجه کشورهای گروه ۷ با صدور بیانیه‌ای مشترک از روسیه خواسته‌اند عاملان مسمومیت ادعایی منتقد دولت روسیه را شناسایی و محاکمه کند.

گروه ۷ از روسیه خواست عاملان «مسمومیت» ادعایی «ناوالنی» را محاکمه کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه گروه ۷ در بیانیه‌ای مشترک آنچه به ادعای آنها «مسمومیت تأییدشده» آلکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه خوانده شده را محکوم کرده و از روسیه خواسته‌اند عاملان حمله به او را پیدا کرده و محاکمه کند.

در این بیانیه که وزارت خارجه آمریکا آن را منتشر کرده آمده است: «ما وزیران خارجه کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، پادشاهی متحده، ایالات متحده آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با شدیدترین لحن ممکن، مسمومیت تأییدشده ناوالنی را محکوم می‌کنیم.»

دیپلمات‌های ارشد ۷ کشور صنعتی دنیا از روسیه خواسته‌اند «فوراً و به طور کامل شفافیت را درباره افراد مسئول در این حمله شنیع حاکم کرده و آنها را پای میز عدالت بیاورد.»

بیمارستانی که ناوالنی در آن بستری است روز دوشنبه اعلام کرد او از وضعیت کما خارج شده و به محرک‌های کلامی واکنش نشان می‌دهد. 

«بیمارستان شاریت» که که ناوالنی از ماه گذشته میلادی در آن بستر بوده اعلام کرد وضعیت او بهبود یافته و دستگاه‌های تنفس مصنوعی از بدون او جدا شده‌اند.

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است که یکی از رهبران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بود.

او روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

دولت آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می‌دهند «آلکسی ناوالنی» ۴۴ ساله توسط عامل اعصاب مسموم شده است.

مسکو این اتهامات را رد کرده و گفته حیرت‌آور است که  برلین قبل از تماس مستقیم با روسیه مسئله را با اتحادیه اروپا، ناتو و طرف‌های ثالث در میان گذاشته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول