اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

هشدار مجدد استرالیا به گوگل و فیس بوک برای پرداخت پول به ناشران خبر

نخست وزیر استرالیا روز گذشته تصریح کرد انتظار دارد گوگل و فیس بوک برای بازنشر محتوای خبری تولید شده توسط خبرگزاری های این کشور هزینه پرداخت کنند.

هشدار مجدد استرالیا به گوگل و فیس بوک برای پرداخت پول به ناشران خبر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، درگیری میان شرکت های فناوری آمریکا از یکسو و رگولاتوری استرالیا از سوی دیگر در هفته های اخیر اوج گرفته است. در حالی که فیس بوک و گوگل بازنشر اخبار رسانه های استرالیایی از طریق شبکه های اجتماعی خود را به نفع رسانه های مذکور و موجب افزایش بازدیدکنندگان آنها می دانند و از همین رو اعتقادی به پرداخت پول بابت این کار ندارند، خبرگزاری ها و سایت های خبری استرالیا نظر دیگری دارند و انتظار دارند گوگل و فیس بوک بابت این کار هزینه بپردازند.

نخست وزیر استرالیا در سخنرانی روز سه شنبه خود تصریح کرده انتظار دارد نتایج ملموسی از مذاکره با فیس بوک و گوگل در این زمینه به دست آید و دولت وی قصد دارد پلاتفورم های دیجیتال را مجبور به پرداخت هزینه برای بازنشر اخبار سایت های استرالیایی نماید.

به دنبال تشدید فشارها، فیس بوک تهدید کرده که جلوی بازنشر و به اشتراک گذاری اخبار تولید شده توسط رسانه های استرالیایی و کاربران این کشور را خواهد گرفت.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا افزوده که در این زمینه با مقامات قضایی این کشور نیز مذاکره کرده و همچنین در حال مذاکره با ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز هست. فیس بوک و گوگل بیم دارند در صورت ایجاد چنین رویه ای توسط استرالیا، دیگر کشورها نیز از مقامات استرالیایی تقلید کنند.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول