اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرماندار نیویورک: ترامپ باعث شیوع ویروس کرونا در نیویورک شد

فرماندار نیویورک با مقصر دانستن رئیس‌جمهور آمریکا در شیوع ویروس کرونا در این ایالت، مؤسسه‌های درمانی و وزارت امنیت داخلی دولت این کشور را بی‌کفایت توصیف کرد.

فرماندار نیویورک: ترامپ باعث شیوع ویروس کرونا در نیویورک شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک در ادامه انتقادهای تند خود از نحوه عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹»، گفت او مسئول سرایت این بیماری به نیویورک است.

به نوشته وبگاه «هیل»، کومو طی نشستی خبری، با انتقاد از ترامپ به دلیل تخصیص ندادن بودجه مورد نیاز برای رفع و رجوع کردن عواقب همه‌گیری کرونا در شهر و ایالت نیویورک، گفت وی به دلیل ممنوع نکردن سفر اروپایی‌ها به آمریکا، مسئول شیوع این ویروس است.

وی در این باره توضیح داد: «دونالد ترامپ باعث طغیان کووید در نیویورک شد. این، واقعیت است. این حقیقتی است که خود او به آن اذعان کرده، سی‌دی‌سی اذعان کرده و [آنتونی] فائوچی نیز اذعان کرده است».

بر این اساس، فرماندار ایالت نیویورک با انتقاد از ترامپ به دلیل «چینی» خواندن ویروس کرونا و ممنوع نکردن سفر اروپایی‌ها به آمریکا، نهادهای درمانی این کشور از جمله سی‌دی‌سی و مؤسسه ملی بهداشت و همچنین وزارت امنیت داخلی دولت ترامپ را بی‌کفایت خواند.

کومو در نشست خبری روز سه‌شنبه به وقت محلی اظهار داشت: «این ویروس آمریکایی‌هایی بسیار بسیار بیشتری را در مقایسه با چیزی که شما نگران آن در مرزهای جنوبی هستید، کشته است. این کشور افراد بسیار بیشتری را در مقایسه با کشورهای دیگر در جهان بر اثر کووید از دست می‌دهد».

وی ادامه داد: «می‌دانید چه کسی این کار را کرد؟ بی‌کفایتی دونالد ترامپ. و اکنون نیز آنها بودجه فدرال برای کمک به بازسازی صدمات این شبیخونی (ویروس کرونا) که خودشان خلق کردند را ارائه نمی‌کنند».

برآوردهای وبگاه «ورلدامتر» نشان می‌دهد در آمریکا تا کنون ۶,۵۱۴,۲۳۱ نفر به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۹۴,۰۳۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

فرماندار دموکرات ایالت نیویورک پیشتر نیز در واکنش به احتمال قطع بودجه شهر نیویورک به دستور رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد، او برای بازگشت ایمن و قدم زدن دوباره در این شهر به ارتش نیاز دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول