اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رفع تصرف از 275 هکتار اراضی ملی در استان قزوین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با اعلام خبر رفع تصرف بیش از 275 هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان از ابتدای سالجاری گفت: ارزش ریالی این اراضی بیش از ٣٣میلیارد ریال است.

رفع تصرف از 275 هکتار اراضی ملی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین  گفت: دستگاه قضایی  جهت صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال، کاملا جدی است و با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا می‌کند و انتظار ما این است، تمامی دستگاه‌های متولی نیز در اجرای وظایف قانونی خود قاطعانه عمل کنند.
وی با بیان این که اراضی ملی و منابع طبیعی از مصادیق بارز حقوق عامه است، تصریح کرد: اراضی ملی و منابع طبیعی، سرمایه و میراثی گران بهاء و امانتی در دست ما برای آیندگان است که متاسفانه طی سال‌های گذشته، بسیار مورد تعرض و تصرف متخلفان، سودجویان و منفعت طلبان قرار گرفته و همه روزه نیز به دلیل خلاء‌های قانونی و عدم نظارت‌های دقیق، شاهد دست اندازی به این اراضی هستیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه از رفع تصرف بیش از 275 هکتار  از اراضی ملی و طبیعی این استان از ابتدای سالجاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اراضی بیش از ٣٣میلیارد ریال است.
قاسمی در ادامه به قلع و قمع مستحدثات اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ اراضی طبیعی و ملی و جلوگیری از تغییر کاربری آنها 22 مورد نیز قلع و قمع بناهای احداث شده در این اراضی صورت گرفته است.

وی تاکید داشت: صیانت از حقوق بیت المال صرفاً مختص دستگاه‌های مربوطه نیست، بلکه همه دستگاه ها، نهادها، گروه‌ها و آحاد جامعه باید به فراخور وظایف خود، در حفظ حقوق بیت المال، با مسئولیت پذیری اجتماعی ایفای نقش کنند و این یک وظیفه و تکلیف ملی است و همه باید در این راستا مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول