اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

احداث «خیابان آمریکا» در قدس، به تخریب 400 خانه می‌انجامد

رژیم صهیونیستی در راستای ادامه سیاست یهودی‌سازی و اشغال قدس قصد دارد خیابانی به نام «آمریکا» را در این شهر احداث کند که 400 خانه را در معرض تخریب قرار می‌دهد.

احداث «خیابان آمریکا» در قدس، به تخریب 400 خانه می‌انجامد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع خبری، امروز (چهارشنبه)، از یک پروژه رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش وبگاه خبری روزنامه «الدستور»، در یک کنفرانس مطبوعاتی که در قدس اشغالی برگزار شد، برخی مشارکت‌کنندگان گزارش دادند خیابان «آمریکا»‌ که رژیم صهیونیستی قصد احداث آن را دارد، به منظور توسعه طرح یهودی‌سازی قدس صورت می‌گیرد و ده‌ها خانه را در منطقه «جبل المکبر» (جنوب شرق قدس) و دیگر مناطق این شهر را در معرض تخریب قرار می‌دهد.

سخنگویان این کنفرانس که مرکز فلسطینی «القدس للمساعده القانونیه و الاجتماعیه» آن را برگزار کرد، پیش‌بینی کردند که تا ماه جولای آینده، در پی اجرای این طرح، تنها ۴۰۰ خانه در جبل المکبر در معرض تخریب قرار خواهد گرفت.

آنها همچنین خبر دادند که به‌زودی کمیته‌ای وابسته رژیم صهیونیستی برای تصویب طرح خیابان آمریکا که شرق قدس را به سفارت آمریکا متصل خواهد کرد، تشکیل خواهد شد.

پیشتر، دفتر هماهنگی امور حقوق‌بشر سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارشی مکتوب در خصوص تخریب و مصادره ساختمان‌های متعلق به فلسطینیان در قدس شرقی و کرانه باختری اعلام کرده بود، این ساختمان‌ها به بهانه «عدم برخورداری از مجوز ساخت مقامات اسرائیلی» تخریب می‌شوند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول