اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

باید از سرمایه‌های خرد مردم که وارد بورس شده حمایت کرد

نایب رئیس اقتصادی کمیسیون مجلس گفت: ما نمایندگان انقلابی طرف مردم را می‌گیریم نه دولت و دولت می‌باید از سرمایه‌های خرد مردم که وارد بورس شده حمایت کرد.

باید از سرمایه‌های خرد مردم که وارد بورس شده  حمایت کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری  فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نایب رئیس اقتصادی کمیسیون مجلس امروز (چهارشنبه 19 شهریور) ماه طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس با اشاره به وضعیت بازار بورس و افت و کاهش شاخص‌های این بازار اظهار داشت: بورس اگر برای هدایت نقدینگی در راستای تولید و فعالیت‌های مولد باشد خوب و مطلوب است.

وی با اشاره به مصاحبه چند روز پیش خود در مورد بورس و انتقاد از این بازار سرمایه و پوشش آن در رسانه‌های معاند گفت: می‌گویند صحبت‌های شما سبب شده تا «من و تو» به این مسأله بپردازد من می‌گویم که «من و شما» هم اگر به این مسأله بپردازند مهم نیست. ما نمایندگان انقلابی طرف مردم را می‌گیریم نه دولت و دولت می‌باید از سرمایه‌های خرد مردم که وارد بورس شده  حمایت می‌کرد.

موسوی تصریح کرد: یک طلبه روحانی از مشهد به من زنگ زده و می‌گوید آقای موسوی ما دو ماه پیش خانه و زرآلات را فروختیم به قیمت یک میلیارد تومان و وارد بورس کردیم اما اکنون ارزش آن به 150 میلیون تومان کاهش یافته است. بسیاری از مردم گوشواره گوش و ماشین زیر پایشان را فروخته‌اند و وارد بورس کرده‌اند اما ارزش آن کاهش یافته است.

نایب رئیس اقتصادی کمیسیون مجلس با تأکید بر اینکه از مال مردم باید مراقبت کرد،‌گفت: حق‌الناس را نمی‌شود خورد؛ اگر هر کدام از بانک‌ها 530 هزار میلیارد تومان سپرده‌گذاری خود 10 هزار میلیارد تومان به بازار بورس وارد کنند ما با افت شاخص‌هایی که اخیرا در مورد بورس شاهد هستیم مواجه نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه مردم در عذاب هستند و از مردم هم انتظار دارند، گفت: مجلس طرف مردم است و تأکید داریم که مردمی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و درآمدشان کاهش یافته و بیکار شده‌اند نباید مورد رنج قرار داد. مردم در مورد بازار بورس سؤالات اساسی دارند و آقای قالیباف اصل باید به کمیسیون اقتصادی مجلس بیاید و به ما پاسخ بدهد.

موسوی از 850 هزار تن استحصال سیب‌زمینی کشاورزان اردبیل ،‌گفت:  600 هزار تن سیب‌زمینی دست مردم مانده، صادرات ندارند و انبارهای مکانیزه برای نگهداری این محصول وجود ندارد حتی یکی از کشاورزان به من گفت که ما راغب نیستیم که این سیب‌زمینی‌ها را از دل خاک بیرون بیاوریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول