اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مخاطبان مکتب اهل‌بیت (ع) بین‌المللی هستند/آزادی بیان به معنای آزادی اهانت نیست

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه امروزه مخاطبان مکتب اهل‌بیت (ع)، بین‌المللی هستند، گفت: همه جهان حتی ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی می‌توانند مخاطب ما باشند و باید برنامه و فعالیتی بزرگ در مقیاس این مأموریت برای خود تعریف کنیم.

مخاطبان مکتب اهل‌بیت (ع) بین‌المللی هستند/آزادی بیان به معنای آزادی اهانت نیست

آیت‌الله رضا رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گیلان با اشاره به اینکه امروزه تفکر لیبرالیسم مانند کمونیسم در عرصه‌های مختلف به بن‌بست رسیده و در دنیا با چالش‌هایی مواجه است، اظهار کرد: بحران معنویت و بی‌هویتی از بحران‌های مهم دوران ما است.

وی با بیان اینکه دنیای لیبرالیسم با دیکتاتوری رسانه‌ای خود در تلاش است تا چهره‌ای منحرف از اسلام را نشان دهد، گفت: لیبرالیسم درصدد همسو کردن کشورهای مسلمان با خود است و ما باید در مقابل این هجمه برنامه داشته باشیم و ایستادگی کنیم. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه میدان مهم نبرد امروز ما با دشمن، میدان افکار عمومی است، افزود: نباید از رسانه و افکار عمومی غافل شویم و باید از این ظرفیت برای تنویر افکار عمومی بهره لازم را ببریم.

رمضانی با اشاره به اینکه اسلام، تنها اندیشه‌ای که می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشر باشد، بیان کرد: اسلام موردتوجه ما همان اسلامی است که در مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری تبلوریافته است.

به گفته دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، افراد منصف در غرب اعتراف کرده‌اند که اگر گفتمان اهل‌بیت (ع) در حوزه‌های مختلف به‌صورت جامع، دقیق، عمیق و بدون افراط‌وتفریط و با محور عقلانیت و معنویت معرفی شود، فاتح میدان عرصه تفکر و فرهنگ بشر می‌شود. 

وی همچنین با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) گفت: در مجله «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام (ص) توهین می‌کنند درحالی‌که این جزء ابتدایی‌ترین اصول است که انسان آزاد بوده مگر اینکه دیگری را مورد آزار، اذیت و اهانت قرار دهد. 

رمضانی با بیان اینکه اعلامیه حقوق بشر مشکلات عمده‌ای دارد و معنویت بشر با این اعلامیه به دست نمی‌آید، افزود: امروزه در غرب به یک و نیم میلیارد مسلمان به اسم آزادی بیان اهانت می‌شود و درعین‌حال غربی‌ها مدعی آزادی بیان نیز هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آزادی بیان به معنای آزادی اهانت نیست، بیان کرد: آزادی بیان درواقع آزادی فکر و بیان است اما اهانت یک فعل است. 

وی با اشاره به توهین‌های همیشگی غربی‌ها به اسلام گفت: غربی‌ها به مقدسات مسلمانان اهانت می‌کنند و انتظار دارند که عکس‌العملی وجود نداشته باشد درحالی‌که مسلمانان دغدغه‌اند هستند و جامعه‌ای که دین در آن زنده است اهانت به پیامبر خود را برنمی‌تابد. 

رمضانی با بیان اینکه امروزه فرصت طلایی برای ایران اسلامی به وجود آمده تا اسلام جامع با تبیین مکتب اهل‌بیت (ع) تبلیغ شود، تصریح کرد: اسلام عربستان و امارات نجات‌بخش و پاسخگو نیست و این قرائت از اسلام عزت، حریت، معنویت و عدالت به جامعه بشری منتقل نمی‌کند. 

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه امروزه مخاطبان مکتب اهل‌بیت (ع)، بین‌المللی هستند، گفت: همه جهان حتی ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی می‌توانند مخاطب ما باشند و باید برنامه و فعالیتی بزرگ در مقیاس این مأموریت برای خود تعریف کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول