اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عده‌ای هر روز پولدارتر و فقرا هر روز فقیرتر می‌شوند

نماینده بروجرد در مجلس گفت:‌ عده‌ای هر روز پولدارتر می‌شوند و فقرا نیز هر روز فقیرتر می‌شوند. چرا باید زمانی که دو نیرو در یک محل و در یک ساعت زمانی معین کار می‌کنند اختلاف حقوق چهار میلیونی با هم داشته باشند؟

عده‌ای هر روز پولدارتر و فقرا هر روز فقیرتر می‌شوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس امروز (چهارشنبه 19 شهریورماه) تذکری شفاهی به استناد به بند 9 اصل 3 قانون اساسی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات رفاهی برای مردم یک اصل از قانون اساسی است مبارزه با بی‌عدالتی و رفع تبعیض یکی از پیام‌های قیام عاشوراست.

وی افزود: چند سالی است که در کنار ظهور حقوق‌های نجومی مدیران تبعیض در پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای شرکتی، قراردادی، پیمانی، بخش خصوصی با نیروهای رسمی مشهود است. رونق و جهش تولید تنها با عدالت اجتماعی و همراه کردن بدنه اجتماع یعنی کارگران، تولید کنندگان و کارمندان محقق می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد که مجلس و دولت باید با برنامه‌ریزی عادلانه تکلیف نیروها و کارمندان قراردادی، پیمانی را مشخص کنند و برای آنها امنیت شغلی ایجاد کنند.

مقصودی می‌گوید که بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و مزایا نتیجه مطلوبی ندارد بلکه روحیه تلاش را از بین می‌برد. تبعیض در پرداخت دستمزد به شکاف طبقاتی در جامعه منجر شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: عده‌ای هر روز پولدارتر می‌شوند و فقرا نیز هر روز فقیرتر می‌شوند چرا باید زمانی که دو نیرو در یک محل و در یک ساعت زمانی معین کار می‌کنند اختلاف حقوق چهار میلیونی با هم داشته باشند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در پایان گفت: تبعیض  در نگاه امیر المومنین علی (ع) یعنی گروه گروه کردن جامعه و عده‌ای را هر روز برخوردار کردن و عده‌ای را به زیر آوردن. تبعیض منجر به شکل‌گیری فساد در جامعه می‌شود و  تباهی را به بار خواهد آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول