اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتفاع ۳ استان از آب شرب سد تالوار

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان گفت: سه استان کشور از آب شرب سد تالوار بهره‌مند می‌شوند.

انتفاع ۳ استان از آب شرب سد تالوار

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل افشاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب( داناب) به صورت موفقیت‌آمیز اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان‌ با اشاره به اینکه طرح داناب توسط مشاور بومی و نهاد جهاد دانشگاهی اجرا شد، عنوان کرد: تکرار مداوم آموزش‌ها و یادآوری آن با استفاده از روش‌های مختلف می‌تواند رویکرد جدیدی برای اجرای طرح داناب در سال‌های آتی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سد تالوار بین سه استان زنجان، کردستان و همدان قرار دارد، بیان کرد: برای تکمیل این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

افشاری با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۲ عملیات آبگیری این سد توسط رئیس‌جمهور وقت آغاز شد، عنوان کرد: پس از آن برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری و پیاده‌سازی طرح آبرسانی سد تالوار کلید خورد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه در سدهای مخزنی معمولا بعد از آبگیری، عملیات بهره‌برداری آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: در سد تالوار نیز بعد از عملیات آبگیری، عملیات احداث شبکه آبرسانی آن آغاز شده است

وی با اشاره به اینکه امسال و سال گذشته بارندگی‌های استان و شمال‌غرب مطلوب بوده است، ادامه داد: در سال‌های آبی قبل از ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ خشکسالی مستمر و آزاردهنده‌ای وجود داشت.

افشاری با اشاره به اینکه آب پشت همه سدهای استان وضعیت بهتری پیدا کرده است، بیان کرد: بر همین اساس وزارت نیرو تکمیل پروژه‌های ناتمام در استان را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه سه استان با بهره‌برداری از سد تالوار ذی‌نفع خواهند شد، عنوان کرد: برای استان زنجان، همدان و کردستان، بهره‌برداری از آب شرب این سد اختصاص داده شده است.

وی‌ با بیان اینکه سدسازی در جمع‌آوری آب‌های جاری حاصله از بارندگی‌های سال‌های اخیر مهم است، گفت: باید مخازن سدهای استان برای جلوگیری از وقوع سیل و بروز خطرات جانی و مالی آماده شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های سال گذشته آبی، عنوان کرد: از پاییز سال گذشته تا 17 شهریور‌ماه سال‌جاری 376 میلی‌متر بارندگی در استان زنجان اتفاق افتاده است.

افشاری با اشاره به اینکه بارندگی سال‌جاری نسبت به سال قبل 9 درصد کاهش داشته است، بیان کرد: این میزان نسبت به میانگین بلندمدت 20 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول