اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

برای کاهش فشار خون دیاستولیک چه کاری کنیم

کاهش فشار دیاستولیک به تنهایی امکان پذیر نیست. بنابراین فردی که فشار خون دیاستولیک بالایی دارد، باید فشار خون کلی خود را کاهش دهد.

برای کاهش فشار خون دیاستولیک چه کاری  کنیم

در قرائت فشار خون دو نوع فشار خون در نظر گرفته می شود: سیستولیک و دیاستولیک. فشار سیستولیک نیروی جریان خون در هنگام ضربان قلب است. فشار دیاستولیک نیروی جریان خون بین ضربان قلب است. فشار خون بالا ممکن است شامل افزایش فشار سیستولیک ، فشار دیاستولیک یا هر دو باشد.

در این مقاله 17 نکته برای کاهش فشار خون ذکر شده است. ما همچنین چشم انداز افراد مبتلا به فشار خون را توصیف می کنیم.

تغییر سبک زندگی

ایجاد برخی از تغییرات در سبک زندگی ، مانند ورزش بیشتر، می تواند به فرد کمک کند فشار خون خود را کنترل کند. در زیر به برخی از این تغییرات اشاره میکنیم:

1. داروهای فشار خون را طبق تجویز مصرف کنید

انجمن قلب آمریکا (AHA) اظهار داشت است که افراد باید مطابق دستورالعمل دقیق پزشک خود از داروهای فشار خون استفاده کنند. مردم هرگز نباید داروهای خود را ترک کنند و یا مصرف آنها را کاهش دهند مگر اینکه پزشک چنین توصیه ای کرده باشد.

2. وزن مناسب خود را شناسایی کنید و همیشه در آن وزن باشید

داشتن اضافه وزن یا چاقی فشار بر عضله قلب را افزایش می دهد و می تواند منجر به افزایش فشار خون شود.

AHA توصیه می کند که افراد شاخص توده بدن خود یا همان (BMI) خود را بین 18.5 تا 24.9 نگه دارند. اگر BMI فرد بیش از حد بالا باشد ، باید اقدامات لازم را برای کاهش وزن انجام دهد. گاهی کاهش فقط 5 کیلوگرم وزن برای کاهش میزان فشار خون در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، کافی است.

3. سایز دور کمر را کم کنید

چربی بدن نقش مهمی در بیماری های قلبی دارد. براساس توصیه ی موسسه ملی قلب ، ریه و خون (NHLBI) ، فردی که در ناحیه ی دور کمر خود چربی بدن بیش از حد دارد ، در مقایسه با کسی که در زیر لگن چربی بیش از حد دارد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی است.

تمرینات قلبی عروقی و تمرین با شدت زیاد (HIIT) گزینه های خوبی برای کمک به اصلاح سایز دور کمر و سایر مناطق هستند.

4. ورزش را افزایش دهید

AHA ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده اظهار داشتند که فعالیت بدنی منظم برای کنترل فشار خون مهم است.

همچنین AHA توصیه می کند افراد هر هفته بین 90 تا 150 دقیقه فعالیت بدنی انجام دهند. این باید شامل ترکیبی از تمرینات قلبی عروقی و تمرینات مقاومتی باشد.

قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید، فرد باید با پزشک خود مشورت کند تا اطمینان حاصل کند که سطح مطمئنی از فعالیت بدنی را انجام می دهد.

5- سیگار را ترک کنید

به گفته ی AHA ، سیگار کشیدن می تواند باعث تجمع رسوبات چربی در داخل رگ ها شود. تجمع چربی باعث کاهش جریان خون در رگ ها می شود و در نتیجه فشار خون افزایش می یابد. افرادی که سیگار می کشند باید سیگار را ترک کنند و در عین حال افراد سالم نیز باید از قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنند.

6. استرس را کاهش دهید

هورمون های استرس می توانند رگ های خونی را منقبض کنند و باعث افزایش موقتی فشار خون شوند. به همین ترتیب، افرادی که فشار خون دارند باید برای کنترل سطح استرس خود گام بردارند.

7. هر شب به اندازه کافی بخوابید

اگرچه خواب ممکن است مستقیماً فشار خون فرد را کاهش ندهد، اما برای سلامتی جسمی و سلامتی ذهنی حیاتی است. کمبود خواب خوب می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش دهد.

میزان دقیق خواب مورد نیاز فرد در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. با این حال، بزرگسالان بهتر است هر شب بین 7 تا 9 ساعت خواب خوب داشته باشند.

8- فشار خون را در خانه کنترل کنید

فرد می تواند از دستگاه فشار خون برای بررسی منظم فشار خون در خانه استفاده کند.

طبق توصیه ی AHA ، افرادی که مشکوک به فشار خون بالا هستند باید همواره میزان فشار خون خود را بررسی کنند که فشار خون سیستولیک آنها زیر 130 و فشار خون دیاستولیک شان زیر 80 میلی متر جیوه (mm Hg) باشد. اگر فشار سیستولیک یا دیاستولیک فرد بالا تر از این حد باشد، باید با پزشک خود تماس بگیرد.

همچنین میتوانید قیمت دستگاه فشار خون را در فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال مشاهده نمایید.

9. طب سوزنی را امتحان کنید

مطالعه ای در سال 2013 نشان داد که طب سوزنی به کاهش میزان فشار خون در افرادی که قبلاً برای کاهش فشار خون از داروها استفاده می کردند، کمک می کند. نویسندگان پیشنهاد کردند که طب سوزنی می تواند یک درمان جانبی مفید برای افرادی باشد که به دنبال تنظیم فشار خون خود هستند.

تغییرات رژیم غذایی

در زیر برخی از تغییرات رژیم غذایی را که می تواند به افراد در کنترل فشار خون کمک کند، ذکر میکنم:

1. مصرف الکل را محدود کنید

نوشیدن الکل می تواند فشار خون را به یک سطح ناسالم افزایش دهد.

2. مصرف کافئین را محدود کنید

کافئین ممکن است فشار خون را در برخی افراد افزایش دهد. موسسه پزشکی جانز هاپکینز اظهار داشت که اگر فشار خون فرد طی 30 دقیقه پس از مصرف کافئین 5 تا 10 واحد افزایش یابد، باید مصرف کافئین خود را محدود کند.

3. مصرف نمک را کاهش دهید

مصرف نمک توانایی کلیه ها در حذف آب از خون را کاهش می دهد. مایعات اضافی داخل بدن فشار خون فرد را افزایش می دهد.

طبق یک بررسی در سال 2019 ، محققان توصیه می کنند که افراد کل دریافت سدیم را به 2 گرم (گرم) در روز کاهش دهند. این موضوع به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگها و عروق کمک می کند.

4. مصرف پتاسیم را افزایش دهید

پتاسیم از دو طریق به کاهش فشار خون کمک می کند: کمک به بدن در آزاد سازی سدیم در ادرار و کاهش تنش در دیواره رگ های خونی.

غذاهای غنی از پتاسیم عبارتند از:

    موز

    سیب زمینی

    اسفناج

    آووکادوها

فرد باید قبل از اینکه به رژیم غذایی خود پتاسیم اضافی اضافه کند، با پزشک خود صحبت کند. طبق AHA ، پتاسیم می تواند به افراد دارای شرایط خاص مانند بیماری کلیوی هستند یا داروهای خاصی مصرف می کنند، آسیب برساند.

5. مصرف چربی های اشباع و ترانس را محدود کنید

AHA توصیه می کند که افراد مصرف روزانه چربی های اشباع شده را کاهش دهند. طبق نظر AHA ، چربی های اشباع شده نباید بیش از 120 کالری از یک رژیم 2000 کالری در روز باشد.

AHA همچنین توصیه می کند از مصرف چربی های ترانس خودداری کنید، زیرا می تواند سطح کلسترول "بد" را افزایش دهد در حالی که سطح کلسترول "خوب" را کاهش می دهد. مانند فشار خون بالا ، چربی های ترانس احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته را در فرد افزایش می دهد.

6. از مصرف قند پرهیز کنید

طبق یک بررسی در سال 2014 ، کاهش مصرف فروکتوز و سایر قندها می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

نویسندگان توصیه می کنند افراد برای کاهش خطر فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی از افزودن شکر به مواد غذایی خودداری کنند.

7. غذاهای سالم برای قلب بخورید

فردی که فشار خون بالا دارد باید روی خوردن غذاهایی که چربی اشباع ، چربی ترانس ، قند و نمک کم دارند تمرکز کند.

دفتر پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سلامت توصیه می کند که افراد برای سلامتی قلب و عروق بهتر از غذاهای زیر استفاده کنند:

    غذاهای غنی از فیبر ، مانند میوه ها و سبزیجات

    لبنیات کم چرب یا فاقد چربی

    نان ، غلات ، ماکارونی و غلات کامل

    غذاهای غنی از پروتئین ، مانند آجیل ، توفو و تخم مرغ

    روغنهای گیاهی ، مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان

8. مصرف پروبیوتیک ها را اضافه کنید

طبق مطالعه سال 2016 ، سویه های پروبیوتیک لاکتوباسیل و بیفیدوباکتریوم مواد شیمیایی تولید می کنند که می توانند فشار خون را کاهش دهند.

نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند که پروبیوتیک ها ممکن است برای افرادی که سالم هستند و احتمال ابتلا به فشار خون بالا را دارند، مفید باشد. با این وجود دانشمندان برای تأیید این ادعاها نیاز به تحقیقات بیشتری دارند. همچنین مشخص نیست که آیا مصرف پروبیوتیک باعث کاهش فشار خون در افرادی می شود که بیماری زمینه ای ندارند.

در این مقاله غذاهای مفید برای فشار خون بالا را به شما معرفی کرده ایم.

چه مدت طول می کشد تا فشار خون کلی پایین بیاید؟

مدت زمانی که برای کاهش فشار خون لازم است از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، برخی از روش ها برای کاهش فشار خون برای برخی از افراد مفید است، اما برای برخی دیگر نه. فرد باید طی چند روز تا چند هفته پس از ایجاد تغییرات لازم در سبک زندگی و رژیم، تغییرات  را در خود مشاهده کند.

علائم فشار دیاستولیک بالا

فشار خون بالا به ندرت علائم ایجاد می کند. افراد فقط ممکن است در هنگام مراجعه معمول به پزشک خود یا پس از ایجاد عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی، فشار خون بالا داشته باشند.

برخی از علائمی که ممکن است به طور غیر مستقیم با فشار خون بالا مرتبط باشند عبارتند از:

    لکه های خونی در چشم

    گرگرفتگی صورت

    سرگیجه

افرادی که علائم فوق را تجربه کردند باید با پزشک خود صحبت کنند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

اندازه گیری فشار خون تنها راه تشخیص بالا بودن آن است. افراد می توانند برای کنترل منظم فشار خون به پزشک خود مراجعه کنند. همچنین با تهیه ی دستگاه فشارسنج دیجیتالی بازویی میتوانند خودشان در منزل به طور متناوب، از شرایط فشار خون خود آگاه شوند.

افرادی که در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند باید مرتباً معاینه سلامت داشته و فشار خون خود را در خانه کنترل کنند.

چشم انداز

فشار خون بالا می تواند منجر به چندین عارضه سلامتی شود. طبق نظر AHA ، عوارض بالقوه عبارتند از:

    سکته

    بیماری قلبی

    آنژین

    نارسایی قلبی

    بیماری شریان محیطی (PAD)

    از دست دادن بینایی

    اختلال عملکرد جنسی

    بیماری کلیه یا نارسایی

فرد می تواند اقدامات لازم برای کنترل فشار خون بالا در خانه، هم به صورت طبیعی و هم به تجویز پزشک، انجام دهد. انجام این مراحل می تواند خطر عوارض شدید را کاهش دهد.

فردی که فشار خون بالا دارد باید فشار خون خود را در خانه بوسیله دستگاه فشار خون کنترل کند. همچنین ویزیت دوره ای پزشک متخصص برای بررسی های منظم سلامتی ایشان لازم است.

اگر تلاش های شخصی برای کاهش فشار خون بی نتیجه است، باید با پزشک خود در مورد راهکارهای دیگری که می تواند مؤثر باشد صحبت کنید.

منبع: www.medicalnewstoday.com - Medically reviewed by Deborah Weatherspoon, Ph.D., R.N., CRNA — Written by Jenna Fletcher on July 28, 2020

ترجمه: واحد علمی ماهان مدیکال

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول