اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هدف «رویداد پیشگام» هم مطالبه‌گری است هم حل مشکل/ کرسی تخصصی ویژه اصحاب رسانه تشکیل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری رویداد پیشگام در استان آن را گامی در راستای حل مسائل و مشکلات دانست و گفت: در این رویداد کرسی تخصصی ویژه اصحاب رسانه تشکیل شود.

هدف «رویداد پیشگام» هم مطالبه‌گری است هم حل مشکل/ کرسی تخصصی ویژه اصحاب رسانه تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری ظهر امروز در نشست خبری نحوه برگزاری نخستین «رویداد پیشگام» در استان اظهار کرد: قرار است این رویداد در سه نوبت و سه مرحله در استان همدان اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه‌ برگزاری رویدادها در کشور خوب نهادینه نشده است و نقش رویداد در ایجاد تحول در بستر جامعه و حل آسیب‌های آن مشخص نیست گفت:  ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی به ویژه حکمی که مقام معظم رهبری برای ریاست سازمان داشتند، تبیین اندیشه ناب در فضای جامعه است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم آنچه امام(ره) و مقام معظم رهبری درصدد تحقق آن در فضای جامعه اسلامی بودند، این اندیشه صحیح و ناب در فضای جامعه به عنوان اندیشه اسلام به خوبی تبیین و بعد مقدمات پیاده‌سازی آن در بستر جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امام(ره) با یک فکر و اندیشه‌ای این نهضت عظیم را آغاز و هدایت کردند و به دنبال رسیدن به نقطه مشخصی بودند گفت: ایشان ماموریتی برای این نهضت و انقلاب تعریف کرده بودند که کاملا مبتنی و برگرفته از اندیشه اسلام حقیقی بود.

نظیری با اشاره به اینکه نگاه امام(ره) و رهبری تحقق اندیشه اسلام ناب در بستر جامعه و نگاه ما نیز دستیابی به جامعه اسلامی است افزود: مقام معظم رهبری  اهداف نهضت و انقلاب را تعریف می‌کنند و در پنج مرحله تبیین می‌کنند که تحقق انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی مورد هدف است.

وی با بیان اینکه اسلام، اندیشه اسلام و تحقق حاکمیت اسلام در فضای جامعه در راستای تحقق تمدن اسلامی است گفت: برای تحقق تمدن و بین‌الملل اسلامی گامی داریم و آن این است که جامعه اسلامی را باید به عنوان جامعه نمونه و الگو بسازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران را باید به عنوان الگوی متمدن، پیشرفته، همه‌جانبه‌نگر و مترقی معرفی کنیم که یک جامعه‌ای که در آن هم سعادت اخروی انسان‌ها تضمین شده و هم بستر حیات اجتماعی و دنیوی آنها بستر مناسب است افزود: اسلام با دنیا مخالف نیست و به دنبال جامعه‌ای است که مردم در آن دارای رفاه، آسایش و امنیت باشند و به تعالی انسانی هم برسند.

وی با بیان اینکه رسیدن به سعادت اخروی در کنار بهره‌مندی از دنیای آباد مورد هدف است خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اندیشه ناب در اسلام باید جامعه را ساخت.

نظیری با تاکید به اینکه در مسیر ساخت جامعه اسلامی در ابعاد مختلف با چالش‌ها و موانعی مواجه هستیم افزود: برای اینکه بتوانیم چالش‌ها را به درستی تحلیل کنیم و آسیب‌ها و موانع را به درستی واکاوی کنیم و بدانیم آن نقطه کانونی که آنها را موجب شده چیست؟ باید کارهایی انجام دهیم.

وی ادامه داد: گاهی در مسائلی که مواجه می‌شویم در همان چالش متوقف می‌شویم و تصور می‌کنیم چالش مسئله است در حالی که اینطور نیست و ما با موانعی برخورد می‌کنیم که باید بدانیم چه مسائل عمیق‌تر و دقیق‌تر آن چالش را ایجاد کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مسئله‌شناسی یعنی شناخت چالش و تحلیل ابعاد مختلف آن و رسیدن به یک مسئله گفت: وقتی مسئله را به درستی شناختیم و تحلیل کردیم که بر اساس اندیشه اسلام ناب محمدی است می‌توانیم به هدف برسیم.

خبرنگار و رسانه باید آگاهانه و هوشمندانه فضای جامعه را رصد کند

وی با بیان اینکه اندیشه ناب اسلام یاد می‌دهد که باید هم مقصد و هم هدف را درست ترسیم کرد و هم راه رسیدن به آن را افزود: گاهی در اندیشه لیبرال و اندیشه غیر اسلام ناب، برای حل مسئله به راهکارهایی روی می‌آوریم که مبانی اندیشه ناب را زیر سوال می‌بریم، مثلا فراموش می‌کنیم یک عدالت را به عنوان شاخصه اصلی مد نظر قرار دهیم و روی ارزش‌ها پا می‌گذاریم و تنها به دنبال این هستیم که معضل و مشکل را حل کنیم که مبتنی بر اندیشه اسلام ناب، نظام و ارزش‌های انقلاب نیست.

نظیری با اشاره به اینکه می‌خواهیم انقلاب را پیش ببریم و به هدف و مقصد برسیم اما نه به هر قیمتی بلکه با رعایت تمام اصول حاکم بر انقلاب و نظام ارزش‌های آن خاطرنشان کرد: در «رویداد پیشگام» که قرار است نمونه‌ای از آن در استان اجرایی شود به دنبال این هستیم که از نگاه کارشناسان یا نگاه مخاطبان و توده‌های فکور فضای جامعه و افراد دغدغه‌مند به مهم‌ترین چالش‌ها برسیم.

وی با تاکید به اینکه نمی‌توان به همه چالش‌ها و مسائل استان بپردازیم و بخشی از این رویداد تمرینی است افزود: باید بخشی از آن آسیب‌ها و چالش‌ها را پیدا کنیم و با گفت‌وگو، مباحثه و استفاده از نظر کارشناسان در آن حوزه تلاش کنیم تا چالش و آسیب را به مسئله برسانیم و بعد برای حل آن بهترین ، مناسب‌ترین و معقول‌ترین و مرتبط‌ترین راه حل مبتنی بر نظام ارزش‌های انقلاب اسلامی را ترسیم کنیم و بدانیم که مسئله را چگونه حل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه این رویداد گام موثری در شناخت چالش‌ها خواهد بود گفت: رسیدن به مسائل، ارائه راهکارهایی برای حل مسائل و شناسایی ظرفیت‌های جوان، فعال، دغدغه‌مندی که می‌توانند بهترین بازوان مسوولان و متولیان برای حل مسائل باشند، از مزیت‌های این طرح خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از مسوولان استان دعوت می‌کنیم و دعوتنامه نیز خدمت آنها ارسال خواهد شد در سه مرحله برگزاری رویداد حضور پیدا کنند و از نزدیک با گروه‌هایی که متناسب با موضوعات مختلف و تخصصی در راستای حلاجی مسائل هستند، آشنا شوند تصریح کرد: اگر یک مسوول با دقت به مسئله نگاه کند می‌بیند که بسیار راحت می‌تواند از ظرفیت این تیم در آینده برای حل آن مسئله و مجموعه برخوردار شود.

نظیری بیان کرد: ممکن است سالها راهکارهای مختلفی به کار گرفته شود که یا به نتیجه نرسیده یا کمتر موثر بوده که این بار از زاویه نگاه جمع جوان دغدغه‌مند ابعاد موضوع تحلیل می‌شود که مسوولان می‌توانند برای حل مسئله از آنها کمک گیرند.

وی با بیان اینکه افراد و مجموعه‌هایی که در فضای رویداد ورود خواهند کرد این آمادگی را دارند تا حل مسئله و به کار بردن راه حل با متولیان و مسوولان همراه باشند تا مسیر درستی دنبال شود افزود: این یک کار مردمی است و جمعی از جوانان فکور استان به کمک جمعی از جوانان دغدغه‌مند در خارج استان و حتی جمعی از دانشجویان همدانی خارج از استان دست در دست هم رویدادی را طراحی کرد‌ه‌اند تا هدفی محقق شود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: ما در قالب یک پروژه مشترک با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری همدان مقدمه‌سازی کردیم تا این بستر آماده شود تا شاهد رویداد موثری در فضای استان باشیم که به عنوان الگو در بستر استان نهادینه شود و نگاه ما به مشکلات و معضلات نگاه مسئله‌شناسانه باشد. 

وی خاطر نشان کرد: گاهی شاید ۸۰ درصد وقت، توان و انرژی خود را صرف مسئله کنیم اما اگر مسئله خوب تحلیل و شناخته شود، پیدا کردن راه حل بسیار آسان خواهد بود که متاسفانه این فرایند در نظام تصمیم‌‌گیری مسوولان ما حلقه مفقوده است.

نظیری در ادامه با تاکید بر اینکه خبرنگار و رسانه باید آگاهانه و هوشمندانه فضای جامعه را رصد کند افزود: یکی از مشکلات موجود در همدان این است که افراد جرات حرف زدن ندارند و گاهی برخی افراد توانمند هستند اما بدون شنیدن حرف آنها در گام اول تخطئه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در استان همدان وجود دارد اما مجالی برای ظهور و بروز آنها نیست خاطرنشان کرد: برگزاری «رویداد پیشگام» تنها برگزاری یک رویداد در حد چالش‌ها و آسیب‌های یک استان نیست بلکه یک روش مهمی است که در زندگی شخصی هم می‌توان از آن بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ایجاد یک کرسی تخصصی ویژه اصحاب رسانه در رویداد پیشگام مهم و ضروری دانست و  گفت: نقش رسانه در بارور کردن فضای رویداد بسیار تاثیر دارد و امیدوارم با همراهی خانه مطبوعات این کرسی تشکیل شود.

انتهای پیام/89026/ 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول